Inlägg: 1598243
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Som alltid underbar läsning med dina inlägg Sven.
En fråga bara. Nu när SHL.se envisas med sin värdelösa statistikgenerering istället för den fantastiska estat som fanns tidigare var kan man hitta formtabeller som du så formidabelt presenterar?
En fråga bara. Nu när SHL.se envisas med sin värdelösa statistikgenerering istället för den fantastiska estat som fanns tidigare var kan man hitta formtabeller som du så formidabelt presenterar?
Ja, fy för fan, vi får stryk igen. Förra matchen vann vi skotten med 34-19, bella får 84%, vi tar 0 poäng. Det följer vi upp med att vinna skotten ikväll med 33-17, Bella får 82%, vi tar 0 poäng igen.
Skotten säger inte allt förstås, det har varit många som mest fungerat som uppvärmning för motståndarvakten. Samtidigt har Bellas usla %SVS inte varit avgörande, snarare då att vi i försvaret varit så dåliga att vi givit motståndarna bra lägen.
Något är obra i Luleå nu. Tänk för några år sedan då vårt försvarsspel aldrig släppt till de chanser och mål som vi släppt senaste matcherna. Känns som att Köplustan och HV lirar extremt försvarsmässigt mot oss för att ta chansen de misstag vi gör i försvaret.
Nu ser det ju för j-a uselt ut med sex matcher och tre pinnar. Vi är i fritt fall i tabellen.
Fortfarande en bit upp men bara tackl vare målskillnad. Vi är ju på plats 4-6 och bara en pinne före Pölsan på plats 7. Fortsätter det så här några matcher till har Warulfven och HV fått vittring på oss. Kanske Pungen också, även om de hackar som vi.
Men fortsätter det så här några omgångar har vi bara strecket, Gnaget och Öret bakom oss.
Vad ini helvitte har hänt?
Nu verkar ju Sundh, som skulle bli den stora förstärkningen, ryka. Och ropen skallar efter en förstärkning genom en ny forward.
Själv skulle jag vilja ha in en kanonback.
ska vi inte lägga in en formtabell också, en som visar hur lagen gått senaste sex omgångarna?
Fortsätter det så här sex omgångar till har vi vid halva serien följande:
Jaha...Öret, Pungen och Luleå har helt tappat stilen. Upp som en sol, ned som en...