Luleå HF

SHL · 122147 inlägg · 893 ämnen

Inlägg: 1604998

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Hm, Linus har fått ett enda byte på 8 sekunder, men kom in i ett elakt läge där han misslyckat fick agera back mot en kontrande Leafs-spelare. Det gjorde han så kasst att spelaren bara åktte förbi honom följt av att Linus bakifrån virkade upp sin klubba runt bröstet på Leafaren som kom helt fri framför mål, dock utan att nyttja läget.

Men Linus åkte på en utvisning. Som dock Buffalo boxat bort nu.

Men inte så smart av Linus. Jag har lite svårt att förstå att Linus inte åkte med och med kroppen var i vägen för Leafaren. 

Det här var ingen fin insats om han vill få coachen att ge honom många byten och helst i bättre omgivningar.

Kom igen nu, Linus, kämpa! Du får inte skitbra förutsättningar men de är de du måste utnyttja!


Svarskommentarer

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Tre perioder spelade och det är förlängning. I slutminuten lirade Buffalo 6 mot 4 sedan Leafs tagit en utvisning och då lyckades de få in 3-3; utan Omark, som sitter i båset.

Linus har fått spela 4,40 2,20, 2,20 i de tre perioderna. 

Naturligtvis utnyttjas han fel. Han borde lira i en offensiv lina med duktiga kamrater, gärna PP, för att hans riktigt utsökta egenskaper ska utnyttjas.

Att som nu sätta honom i en brunkarline med lite speltid och när han är inne väsentligen pyssla med försvarsspel är ju helt meningslöst. Skulle han lira i Luleå med bara sådana uppgifter hade vi inte haft honom kvar - men vi skulle förstås använt honom för helt andra uppgifter och då skulle han säkerligen skattas som SHLs viktigaste forward.

Men när han nu inte får bättre chanser än dessa måste han förstås göra det bästa möjliga av det. Han har ändå speltid i NHL och fixar han det inte nu - även om han felutnyttjas - lär NHL-historien ta slut.

Inget spel för Omark i sudden. Nu är det dags för straffar. Ska man tro att Buffalo ger the YouTubeGuy chansen?


Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
16% (9)

Antal röster: 58 st   | Kommentera (0)

Sidan sköts av: Sven.Savage