Luleå HF

SHL · 122147 inlägg · 893 ämnen

Inlägg: 1605291

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Mer fight av ett gäng vid Buffalos mål och #17 Linus Omark griper tag i en kille som bara väger typ 50 kg mer än han själv;-)

Strax innan ryckte Omark in som reservmålvakt och räddade en puck som passerat duktige vakten, kanske den pucken hade gått i mål annars.

Fan, han är het idag, Omark! Han har gett soig fan på att lyckas nu. Bra, Linus!


Svarskommentarer

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Nu ser jag. När Linus linje blev decimerad fick han spela med Stafford och Zemgus Girgenssons*, Buffalos andralina. Trevligt, verkar som att Buffalo-coachen delar min uppfattning om att Linus är het idag. Blir spännande att se hur det blir i tredje nu.

*Lustigt nog uttalar jänkarkommentatorerna honom "Jörgensson" hela tiden och varje gång undrar jag om det är en svensk;-)


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Washington har skotten i första perioden 15-3, i andra perioden 15-8 men i slutet av andra sätter Buffalo 0-1.

En period kvar och Buffalo leder. Washington har haft en hel del förstås men Miller är utmärkt i Sabres-målet och Omark rycker ju in när det behövs. 

Linus linjekamrat Folligno åkte på 5 för fighten + 10 för att han startade den, men jag har inte hunnit se vad det betyder för vilka Linus lirar med nu.

Tänka sig, Buffalo sämst i NHL när Linus kom dit men har nu vunnit 3(4 senaste och leder med 1-0 mot Capitals med en period kvar. Nu är förstås Linus ingen del av Sabres framgångar i dessa mmatcher, men intressant att se att han är riktigt på bettet ikväll. Vi håller tummarna för att han också kommer med i protokollet:-)


Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
16% (9)

Antal röster: 58 st   | Kommentera (0)

Sidan sköts av: Sven.Savage