Luleå HF

SHL · 122147 inlägg · 893 ämnen

Inlägg: 1607374

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

zigge:Det vore kul om ni grejar det, zigge: ju mer oro vi kan åstadkomma i den svartgula AIK-kopierande själen, desto mer spännande kan det bli under slutspelet. Man får väl fortfarande tro att SkAIK blir omöjliga att komma åt där förutom någon random förlustmatch, men trevligt om det blir lite spänning.

Börjar se klart ut nere i botten nu, även om Gnaget studsade upp om spöade Läjkers som vunnit allt efter decemberuppehållet inklusive spöat SkAIK två ggr och utklassat SkAIK och Pungen med 6/7-0. 

Men HV vann och är nu hela 9p före Öret och 11p före Gnaget med bara 15 omgångar kvar. Båda kvallagen är väl klara nu. För Öret blev förlusten mot MooDoo igår avgörande, för Gnaget blev redan dubbelförlusten mot HV 1-7 efter nyår spiken i kistan.

Warulfven närmade sig Pölsan lite och är kvar på sjätteplats nu. Steg för steg tar de sig uppåt i tabellen, lurande i vassen kanske de kniper något lag till innan det är över. 


Svarskommentarer

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Sven.Savage: Vimmelborg och Osynlige Mållgan våldförde sig på oss idag. Självklart gynnades äckliga Färjestad. Solklar huvudtackling och matchstraff gav inte ens en tvåa. En lika solklar flytt av målburen i sista minuten skulle renderat i straffslag. Svammelberg friade så klart. 

Jag sätter min januarilön på att hade sånt här hänt när FBK eller SAIK spelat hemma hade Vimsigborg flöjtat desto friskare...

AVGÅ ALLA!


Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
16% (9)

Antal röster: 58 st   | Kommentera (0)

Sidan sköts av: Sven.Savage