Luleå HF

SHL · 122147 inlägg · 893 ämnen

Inlägg: 1608578

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Hm, hör att ledsen-i-ögat-bert menar att OK för att SchkAIK förlorat en massa matcher på sistone, men vi har iaf ändå "vunnit skotten".

Luleå har alltså vunnit 6 av 7 senaste matcher. Och vid de 6 vinsterna har vi "förlorat skotten" i 4 av 6 matcher;-)

Jag har för mig att det är mål och poäng som räknas, inte skott. Men kryyyyyvarpätarna vet säkert bättre.

Jaha, Öret gör mål på Mark "Muren" Owuya efter redan fem minuter. Kontring och puckföraren spelar cross till medspelare som har halva målet vidöppet och sätter målet. Oväntat och oförklarligt att Mark inte hann sidledsförflytta alls, stod närmast fastlåst. Känner inte igen det från tidigare matcher, vad är detta?

Hm, Frallan körde nyss över en av zebrorna, såg ut som det var sören? Akta dig, Frallan, Sören kan koppla strypgrepp på dig. Zebran hämnas genom att ta ut janne sandström...1-0 för Öret och PP...


Svarskommentarer

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Men harrejavvlar - Mark räddar men blir återigen fastlåst och en öretspelare får returen och halva målet vidöppet medan Mark inte har någon aning om var pucken är. Och 2-0 sätts enkelt...

En av de imponerande egenskaper Mark visat upp är att han alltid blixytsnabbt haft koll på pucken men här är det helt borta? Är det bara slump eller är han febrig eller något? 2-0 efter sju minuter och man börjar fundera på om inte Berguven ska ta spaden idag?


Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
16% (9)

Antal röster: 58 st   | Kommentera (0)

Sidan sköts av: Sven.Savage