Luleå HF

SHL · 122148 inlägg · 893 ämnen

Inlägg: 1619465

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage:Det som är lite oroande är att Granström just avslutat sin sämsta säsong i Brynäströjan. Varit petad en del del men miljöombyte kanske får honom att tända till. Vet ej om jag är naiv men för varje dag som går och ingen ny klubb presenteras vad det gäller Hedman ökar hoppet att han stannar. 

Svarskommentarer

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Anders Klang: Mm, såg att han dessutom inte lirat mer än 33 seriematcher i år, vet inte om det varit bara för petning eller också skador + avstängning förstås. Men tydligen har det varit lite diskussion runt hans prestanda. Man skriver också att efter Gludet 2012 stod han mycket högt i kurs och det påstods att han skulle dra till KHL, samt att han fick ett dyrt kontrakt för att stanna två år hos Pölsan. I dagsläget bedömer de väl att han inte är värd det, i kombination med att han nog inte vill sänka sin lön, så det lutar väl mot en ekonomisk fråga även om det som alltid förklaras att det "handlar om ett steg i utvecklingen". 

Nåja, grabben har potential, vi håller tummarna att han får ut det i Luleå. 

Nu har jag starkt förtroende för mycket Osten värvat under åren även om han skulle behövt plocka in några riktiga backar i år när han märkte att inte Gunnarsson höll alls. Hade vi behållt Jacobsson och Svensson hade t o m det räckt för att vi nu lirat semi tror jag. Samtidigt lite besvärligt att nu ska det snabbt hända mycket vilket innebär risk att nya tränarkonstellationen inte får så mycket inflytande utan det är redan beslutat. Hoppas inte att det blir ett problem...


Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
16% (9)

Antal röster: 58 st   | Kommentera (0)

Sidan sköts av: Sven.Savage