Luleå HF

SHL · 122147 inlägg · 893 ämnen

Inlägg: 1624561

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Sofia O O om VK "- Det är helt vanliga publiceringar, men läsarna var vana vid att tidningen var snäll mot allt och alla." Hahaha så typiskt Marklundare. Norran skall vara som den alltid har varit. Fahlman har fått ta mycket skit vilket i sig är riktigt men han är långtifrån ensam. Samtliga Marklundsjournalister har ställt sig i SkAIK:s hejarklack. Pressläktaren i Skellefteå Kraft Arena är rena rama vilda västern. 

För Marklundarna är det väldigt viktigt vem som är släkt med vem. Inskränkthet är bara förnamnet. Skellefteå är en riktigt landsortshåla, skarp kontrast till länets andra kosmopolitiska stad Umeå. 

Och Luleå Hockey säger att de skall bli jobbiga att möta....orkar inte komentera det


Svarskommentarer

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Anders Klang: Ja det verkar ju sannerligen gå till på det där viset; alla Apor stöder banjospelare mot andra no matter what och de lokala bladen är del i myglet.

Kommer ihåg hur de kastat ut artiklar om bråkiga lulesupportrar på läktaren i Apschtaan när det som hänt varit att Apvakter fått för sig att gå in och röja bland luleklack utan anledning. 

Ett annat exempel när riktiga AIK var på besök och Apklacken blev placerade runt de fåtaliga tillresta supportrarna av någon anledning som bara Apor förstår. Inne i matchen beslutade apklacken att gå in och röja bland tillresta AIK:are; det var ju typ 20 mot 1 i proportion, acceptabla odds för apor. När det startat skulle apvakterna in i smeten för att bringa ordning. Det gjorde de genom att fyra stora feta apvakter tillsammans bar ut en 60 kg tunnis i AIKs färger. Nästa dag i tidningen på bild med krigsrubrikerna "Apvakter var tvungna ta itu med stökiga stockholmare".


Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
16% (9)

Antal röster: 58 st   | Kommentera (0)

Sidan sköts av: Sven.Savage