Luleå HF

SHL · 122147 inlägg · 893 ämnen

Inlägg: 1629400

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Förra årets resultat för Trottoarkantens IF var naturligtvis undantaget som bekräftade regeln för detta villervallagäng från Dalom.

Nu återgår man till det vanliga och det med rekordfart. Trottoarkanten inleder årets säsong med att få stryk i första fyra matcherna och nu hoppar sportchefen Tommy Salo av och anger som skäl att det inte går att samarbeta med nye VD bandyspelaren Kruse eftersom denne vill lägga sig i och bestämma om allt.

Påminner om nyordningen hos Apan när Bagdad-Bob förklarade att han skulle ha sista ordet angående vilka spelare som skulle medverka i laget vid match, medan sparkade hedermannen Anders Forsberg förklarade att under sådana förhållanden skulle han aldrig tänka sig att ha ansvar som huvudtränare.

Redigerad kommentar


Svarskommentarer

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Ikväll Pungen mot Läjkrarna som enda match.

Den av de flesta tippade SM-vinnaren Läjkers har ju bl a förstärkt med "vinnarvakten" Nihlstorp, men denne har tidigare inte fått lira och förklarar själv att han inte vet varför. Men nu sätter de in Nihlstorp.

I Pungens mål får vår David Berguv Rautio återigen förtroendet. Rautio är nu uppe på en nolla samt fina 93,67% SVS och 1,67 GAA trots att han fick släppa in hela fyra puckar mot Apan.

1-0 till Pungen efter halva första perioden trots ett PP för Läjkrarna så matchen i matchen mot Nihlstorp leder än så länge vår Luleåpojke Berguven:-)


Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
16% (9)

Antal röster: 58 st   | Kommentera (0)

Sidan sköts av: Sven.Savage