Inlägg: 1651350
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Apropos imponerande experter. Aftontrasan har en s k expert som delar ut plus till spelare efter match. I denna match utser han Markus Svensson till målvaktsvinnare "i jämn kamp".
Ojoj, vilken "expert", såg han matchen?
Goggolar eländet och finner att han som ung lirade i Bureå, alltså en västerbottning som ser matchen med svartgult filter fram glasögonen. Ungefär som när brännvinsjournalisten rapporterar om Aplaget respektive Luleå Hockey.
Dessa Apor!
+ 1
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Sven detär ju allmänt känt att sekretariatet i Ska friserar skottstatestiken till AIK:s fördel kraftigt. Även skott motståndarna skjutit bokförs på AIK...
+ 2
Förbundets stats från matchen visar 36 skott för Apan, 18 skott för Luleå. Och så påstår de att båda vakterna har 88,89%.
Det är väl sekretariatet i Apschtaan som är så till sig i brallorna att de glömt att registrera när Lassi var på isen.
Nejdå. Vi tycker inte att Lassi ska lastas för 4-2-målet när han själv sitter i båset. Han har ju drygt 92% idag igen.
Lite förvånande att Apan hade sådant skottövertag, det hade jag inte som intryck, men å andra sidan med 6-18 i utvisningar på oss samt med Apans skott väsentligen från distans där Lassi sett puckarna och därmed känts lika ofarliga som när Myllys stod:-)
Redigerad kommentar