Luleå HF

SHL · 122148 inlägg · 893 ämnen

Inlägg: 1660534

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Och i morgon möter vi Pungen, ett lag som radar upp köpespelare av värsta klass typ broclittle, jefftaffe och mcflickier. Dessutom möter vi Pungen på bortais där de är extra svåra att tas med. 

Kanske man iaf kan hoppas att de ställer jättebabyn Högberg i mål och inte Rautio Berguv mot Lassie, två härliga målvakter från Luleå.

I så fall blir det ungefär ninja vs. ninja. Vill minnas att Berguven vann den matchen-i-matchen förra gången. Nu kanske det är Lassies tur.

Ja, jag börjar kalla Joel för Lassie. Det gjorde de ju i den där j-a Champions där han ägde sönder Europa allt sedan han tog spaden av Daniel Larsson i läget 2-7 mot Red Bulls och resten är historia.

Lassie betyder ju igen-kligen tjej, efter skotska ordet lass, men det är väl skitsamma. Bra namn. Kan kompas med "Jag mötte Lassie" eller de där filmerna från stenåldern med en collie som hette Lassie.


Svarskommentarer

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Sven.Savage:vi svarar tydligen med Larsson i mål alldeles oavsett.

Hur länge det nu varar


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Satan så vackert och så symboliskt.

Jag hade hockeymatchen på ett fönster på en annan monitor, men den är tydligen över - 5-0 till Köplustan - och de intervjuade Andreas Johansson som såg sur ut.

Så jag stängde fönstret och får upp fönsterbilden med Luleå Hockey i omklädningsrummet efter Europamästerskapet med alla leenden speciellt Johan Forsberg som skiner som en sol:-)


Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
16% (9)

Antal röster: 58 st   | Kommentera (0)

Sidan sköts av: Sven.Savage