Luleå HF

SHL · 122147 inlägg · 893 ämnen

Inlägg: 1663502

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

MooDoo ligger faktiskt bara 4 pinnar efter Trottoaren och har dessutom bättre skillnad, sju matcher kvar.

Ojoj, MooDoo är plötsligt inte helt avhängda. Och så är de sex poäng efter Pölsan, dock något sämre skillnad. Hmm...några vinster till för MooDoo och hela Hockey-Sverige - inklusive jag - som sedan länge hade räknat bort MooDooismen kanske får fikon?


Svarskommentarer

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Kollade in Allsvenskan lite. Fan vad grymma Burkölen blivit! De låg ju nere under strecket tidigare men fr o m 10 januari är de helt omöjliga. De förlorade borta mot Rögle i Ängelhom men för övrigt har de vunnit allt senaste tio matcherna, dessutom mötte alla de bästa lagen under den här tiden och ofta vunnit klart. Fyra matcher kvar till avslutning och Burkkölen kan klättra till fjärde plats. 

Burkölen är alltså i fruktansvärd form och för närvarande ett av de bästa - kanske det allra bästa laget i Allsvenskan.

Pölsan, Trottoaren och MooDoo kanske får börja scouta Burkölen nu. Nästa säsong kanske vi har ett omtyckt och anrikt västerbottniskt lag med kunniga och trevliga supportrari Elitserien SHL. Tar de steget upp får de runt 25 millar mer årligen att röra sig med samt en övre serie som är så svår att falla ur att, i kombination med att de har västerbottens bästa junisar, har de kanske etablerat sig om några år och då får Apan det besvärligt. Vi får kanske 80- 90-talet igen: Apan ner, Ölen upp!


Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
16% (9)

Antal röster: 58 st   | Kommentera (0)

Sidan sköts av: Sven.Savage