Luleå HF

SHL · 122147 inlägg · 893 ämnen

Inlägg: 1667624

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Serien färdigspelad. Ja, uppe bland topp sex kan de fortfarande ordna upp plaveringarna och Warulfven ska förlora striden om sjätteplatsen mot HV-71 förstås.

Men det skiter jag i.

Det enda av intresse som återstår är huruvida vi får möta Djurgårn eller >Pölsan i åttondelsfinal.

Djurgårn leder ju, ligger nu nia i serien, och har ett tungt Hovet med sig; om det är mycket folk blir det det mäktigaste stöd en hemmapublik kan ha. Men väsentligen är man ur slag med 10-11 spelare skadade. 

Detta om förutsättningarna. Läget:

Djurgårn tar tre poäng 

• Det blir Luleå-Djurgårn 

Djurgårn tar två poäng

Det blir Pölsan-Luleå,
• om Pölsan tar två* eller tre poäng fler än Djurgårn i sista matchen.
• Annars blir det Djurgårn-Luleå.

Djurgårn tar en poäng

Det blir Pölsan-Luleå,
• om inte Djurgårn antingen tar fler poäng än Pölsan i sista matcher,
• eller tar lika många poäng som Pölsan och samtidigt hämtar in hela sju mål i målskillnad mot Pölsan.

Djurgårn tar noll poäng

Det blir Pölsan-Luleå,

• om inte Djurgårn tar tre poäng fler än Pölsan i sista matchen,

• eller vinner med minst 6 mål samtidigt som Pölsan tar en poäng,
• och tar två poäng, samtidigt som Pölsan förlorar med minst 6 mål.

I sista matchen möter Pölsan MooDoo hemma medan Djurgårn har Öret borta.

I praktiken innebär det att Djurgårn måste ta tre poäng av Pölsan i kväll, annars blir det Luleå-Pölsan.

Vi ser fram emot att möta Bulan Boys.


Svarskommentarer

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

På Hovet just nu 0-0 slutet av andra perioden, vilket innebär att det blir Pölsan mot Luleå i åttondelen. Dvs Djurgårn har fortfarande niondeplatsen, en pinner före Pölsan, men eftersom vi har Pölsan-MooDoo samt Öret-Djurgårn i sista räknar vi ju med att Pölsan i detta nu de facto har två pinnar mer än Djurgårn.

Fast Öret liger under med 4-0 mot MooDooismen i detta nu, så...gissningsvis skiter de i resultatet och har skickat dit damlaget. Man passar de sig inte kanske de åker på Läjkrarna i kvartsfinal. Fast det kanske är OK för Öret?

HV tar gratispoäng av Trottoarkanten leder med 0-4.

Apan-Läjkrarna, en tänkt finaluppsättning verkar också loga ner sig, 0-0.

Och så har Köplustan 2-0 på Pungen, i gissningsvis en match av Allstarkaraktär.

Jaja, jag vet inte. Väntar mest på resultatet på Hovet för att förbereda mig på åttondelen.


Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
16% (9)

Antal röster: 58 st   | Kommentera (0)

Sidan sköts av: Sven.Savage