Luleå HF

SHL · 122147 inlägg · 893 ämnen

Inlägg: 1667858

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Hmm, Cmore-studieon lyfter att Apan i fjol fick bli svenska mästare efter att i slutspelet ha mött 10an, 9an och 5an från serien bara. 

Det är ju riktigt och den slutsats som är självklar är att Apan slapp sina svåraste motståndare Köplustan, Läjkrarna - ja, även Luleå och Pölsan. 

HV och Pungen var ju lag som inte hade förtjänat rätt att delta i slutspelet, men fick vara med bara för att SHL hittat på att försöka avskaffa intresset för Elitserien genom att först avskaffa namnet check, därefter försöka låsa serien halv-check och slutligen komma på den briljanta idén att i slutspelet får alla som önskar vara med halvcheck.

Det var naturligtvis inget motstånd, så den enda motståndare Apan fick ifjol var Warulfven, som inte alls hade kompetens för uppgiften men bråkat sönder först Pungen sedan Läjkrarna och förstås tagit helt slut så Apan ställde in fettklumpen Hollywood som pruttade in några puckar så hade de vunnit Le Mans, som det heter i Apschtaan.


Svarskommentarer

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

1-3 till Luleå nu.- Alltid trevligt när vi piskar upp Warulfven.

På Hovet står det fortfarande 0-0 med bara 8 minuter kvar. Jag hade nog räknat med att Pölsan redan skulle avgjort.

Nu börjar det kanske lukta att Sörensen glider in med 1-0 på en kontring snart. Men gör han det först i sudd innebär det ju att Pölsan passerar gårdarna i sista omgången genom att spöa MooDooismen.


Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
16% (9)

Antal röster: 58 st   | Kommentera (0)

Sidan sköts av: Sven.Savage