Luleå HF

SHL · 122147 inlägg · 893 ämnen

Inlägg: 1667998

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Basse: lotteri! Sen kan man nästan undra om dom inte är lite jäviga...

Svarskommentarer

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Hmm,

bara att ställa in sig på match mot gårdarna då.

Allvarligt talat - nu kommer Jinxet - så har jag nog räknat med att vi ska spöa både Djurgårn och Bulan Boys i åttondel, men säker kunde jag inte vara för med bara tre matcher kan det gå hur som helst. De kommer upp första till Delfinen och anta att de lyckas jävla ned oss då - i så fall måste vi vinna två i rad med start på borta is och där kommer de att kämpa som djur.

Nu blir det Djurgårn och min gissning är att vi vinner med 2-0 i matcher, men gårdarna är svåra att möta med betongförsvaret av säckentyp följt av att de har farliga kontringsspelare som gärna sätter alla chanser de får. Speciellt den där Sörensen är för jäkla farlig, typ att kan vi markera ut honom halveras de chanser de har att slå oss. Men vem kunde fixa det? Näkyvå, landslagsjanne, ja. Men Sörensen ser nog till att ha Kukan mot sig i stället.

Nu är det dessutom klart att Värsta Köplustan blir serietvåa. Vilket för oss betyder följande för kvartsfinalen om vi spöar Djurgårn:

Om Warulfven slår Pölsan får Luleå Apan i kvarten.

Men om Pölsan spöar Ulfven får Luleå Lustan i kvarten.

Jag har ju hela tiden räknat med att alternativet för oss skulle bli Läjkrarna och inte Lustan. Vilket såg jobbigt ut - visserligen har vi lyckats väldigt bra mot Läjkrarna i år men jag tror att Läjkers på topp är omöjliga att rå på. Lustan har vi haft otroligt svårt för när de fått upp farten för då har vi inte hunnit med. Men det känns ändå som att ett elakt Luleå i kvartsfinal inte är chanslöst mot Lustan som vi kan bråka lusten ur; motsvarande mot Läjkers känns lönlöst - är vi elaka är de elakare än vi.

Så det var väl en OK utveckling. Om vi når kvarten.


Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
16% (9)

Antal röster: 58 st   | Kommentera (0)

Sidan sköts av: Sven.Savage