Inlägg: 1714362
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Djurgårn har tydligen fått Apan ur humör. 2-1 till gårdarna efter andra perioden och nu, med 3,5 minuter kvar, plockar Apan vakten när det fortfarande står 2-1.
Förra matchen på Hovet i september vann Djurgårn mot Apan med just 2-1...
Förra matchen på Hovet i september vann Djurgårn mot Apan med just 2-1...
Jag håller ju med om att försvarare måste agera fysiskt när de framför eget mål har motståndare men detta att man med manöverläge lokalt ska börja slåss efter avblåsning förstår jag inte.
Åtta minuter spelade av andra nu och faktiskt är det Djurgårn som varit klart bättre här och varit nära att måla massor av gånger.
Det verkar inte bättre än att mina funderingar om hur Djurgårn borde och inte borde spela var helt fel och att Kiruna-Säcken mycket väl vet hur de ska slå Kiruna-Wallsons lag - de har ju redan gjort det på Hovet i år dessutom.