Inlägg: 1714891
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Grattis Frölunda, dom vann helt rättvist, nog ser det ut som att Frölunda snor hem trippeln i år, seger i ligan + CHL och SHL .... nä bara lyfta på hatten för ett mycket bra lag, Luleå var ett nr mindre på plan, trist att Lassi silar 8 mål ... han lär inte upprepa fjolårets prestation, men kul att se ett Luleå som försöker ändå, det var ändå Sveriges just nu 2 hetaste lag som drabbade samman.
Luleå kommer definitivt att klättra till en slutspelsplats men jag tror tyvärr det tar stopp direkt, Lassi är tyvärr inte på topp, spelare som Sandström och Sylvegård borde tyvärr inte ta en plats i årets trupp, Trist att se Rajala så ointresserad, Harju känns verkligen inte som en kapten, det går segare för varje match han spelar, han har ingen fart och framförallt ingen ork på isen.
Tror Harju tvivlar på sig själv, det ser man på hans blick, ser så jädra tom ut, ingen utstrålning av ett stort självförtroende alls, hans ska leda laget till segrar men bidrar inte till något trots målet igår.
Det räcker till slutspel men tyvärr inte längre.
Luleå kommer definitivt att klättra till en slutspelsplats men jag tror tyvärr det tar stopp direkt, Lassi är tyvärr inte på topp, spelare som Sandström och Sylvegård borde tyvärr inte ta en plats i årets trupp, Trist att se Rajala så ointresserad, Harju känns verkligen inte som en kapten, det går segare för varje match han spelar, han har ingen fart och framförallt ingen ork på isen.
Tror Harju tvivlar på sig själv, det ser man på hans blick, ser så jädra tom ut, ingen utstrålning av ett stort självförtroende alls, hans ska leda laget till segrar men bidrar inte till något trots målet igår.
Det räcker till slutspel men tyvärr inte längre.
Orsaken till att Luleå i år försvinner innan semifinalerna är förstås ett misstag när det gäller reglerna för ranking av lagen, där regerande Champions-mästarna Luleå Hockey inte rankats #1 - som är självklart inom sparkbollens ranking - uyam som #30 av 49 deltagande lag. Därför har vi lottats mot så svåra motståndare som Lukko Rauman, Tappara och Värsta köplustan och till slut hade vi inte flyt tillräckligt utan förloraren kvarten mot Värsta Köplustan.
Det var en sjujäkla match och det var inte långt ifrån att vi grejat det igen men nu höll det inte längre än till straffläggning i avgörande matchen och den här gången förlorade vi och nu är det över.
Det var en riktigt spännande match och det finns mycket man skulle kunna skriva om den men idag avstår jag eftersom jag behöver sova. Får nöja mig med att gratulera Köplustan som nu är enda svenska lag kvar i turneringen där semifinalerna blir
Oulun Kärpät-Rauman Lukko
Västra Frölunda-Davos
med en förmodad final Kärpät-Lustan.
Själv nöjer jag mig med att konstatera att Luleå i tre matcher mot ledarna i SHL, Lustan, senaste veckorna levererat imponerande insatser, vilket man knappast trott sedan Luleå börjat SHL så svagt och närmast blivit krossade av Lustan i omgång vrå av Elitserien SHL.
Imponerande starkt av Luleå och all heder åt laget!