+ 2
Inlägg: 1715359
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Om tio minuter dags för Oilers mot NY Rangers; Nils Nilly Nilsson mot Henrik Lundqvist såvitt jag förstår.
Lite misstänkt att Oilers skulle satt in Cam Talbot - Rangers andrevakt som stats-mässigt övertrumfade Henke som var borta för halsskada många matcher senaste säsongen - men av det jag läser är det Grizzly som tar spaden, eftersom han i princip haft den länge nu och Oilers vunnit senaste fyra matcherna.
Vi får se. Spännande att se en svenskmatch, som matchen i matchen, och dessutom NY Islandets tidigare påläggskalv mot Rangers kung:-)
Lite misstänkt att Oilers skulle satt in Cam Talbot - Rangers andrevakt som stats-mässigt övertrumfade Henke som var borta för halsskada många matcher senaste säsongen - men av det jag läser är det Grizzly som tar spaden, eftersom han i princip haft den länge nu och Oilers vunnit senaste fyra matcherna.
Vi får se. Spännande att se en svenskmatch, som matchen i matchen, och dessutom NY Islandets tidigare påläggskalv mot Rangers kung:-)
Men andravakt för Luleå är Maria Omberg - och WOW! - vilket erkännande till våra damer att vår härlige damvakt - från Skurholmen väl, som Blomman, och ett stenkast från var jag växte upp - men det är Oscar Masiello som har uppgiften på isen.
Nu gör Apan t om 5-0 och jag skulle gärna se att Maria får ta spaden avslutningen, av alla möjliga skäl.
Vi måhända förlorar slaget - dagens match - men vi vinner kriget - rättvisa villkor för män och kvinnor:-)
Förutsätter att Maria får spaden i morgon, när Luleå Hockeys damer möter Djurgårn borta på Hovet. Och jag är naturligtvis där.
Slut nu. 5-0 till Apan och Maria fick inte ta spaden. Nåja, så kan det gå.