Inlägg: 1716171
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Hmm, noterar att hockeysnack hamnat i tråd rubricerad JuhlÖhl, men det må vara hänt: naturligtvis hänger hockey och JuhlÖhl ihop, på något vis. JuhlÖhlsdiskussionen är ju för övrigt strax avslutad när vi nu har dan före dan före dan. Överraskande att Zigge ännu inte inträtt, och speciellt eftersom jag efter flera års diskussioner äntligen lyckats lokalisera Zeunerts JuhlMust i Fjolltärsk och inhandlat inte mindre än sju lådor med den ljuvliga drycken.
Men jag har nu avslutat inhandlingen av standardölen för jul - dvs utöver dessa behöver man också förstärka med enstaka starkare specialöl för särskild njutning framför brasan - men standarddryckerna hos mig är nu:
Zeunert
Kozel
Mariestad
Jämtland
Fina drycker everyhopa. Någon kanske kan förvånas att Zeunerts must klassar in i en JuhlÖhllista men själv anser jag att de som uppskattar ett gott öl uppskattar Zeunerts, medan de som inte förstår sig på Öhl förstås väljer Apotek-Arnes eller annat.
Så! Där kompenserade vi och tog Öhl i hockeytråd:-)
Men jag har nu avslutat inhandlingen av standardölen för jul - dvs utöver dessa behöver man också förstärka med enstaka starkare specialöl för särskild njutning framför brasan - men standarddryckerna hos mig är nu:
Zeunert
Kozel
Mariestad
Jämtland
Fina drycker everyhopa. Någon kanske kan förvånas att Zeunerts must klassar in i en JuhlÖhllista men själv anser jag att de som uppskattar ett gott öl uppskattar Zeunerts, medan de som inte förstår sig på Öhl förstås väljer Apotek-Arnes eller annat.
Så! Där kompenserade vi och tog Öhl i hockeytråd:-)
Svaret är enkelt. Jävligt enkelt - se länk.