Inlägg: 1718849
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Och Luleå kommer ut tända på hockey - äntligen - i tredje perioden och HV har betydligt svårare att komma till medan ett aggressivare Luleå börjar köra.
Målsprutan Ilari Melart pangar följaktligen in 2-3 för Luleå några minuter in på perioden :-)
Målsprutan Ilari Melart pangar följaktligen in 2-3 för Luleå några minuter in på perioden :-)
Det behövde vi verkligen, ett Luleå som vill och kan och mycket s k psykologiskt stänker Luleå in 2-2 i slutet av andra perioden efter ett långskott av Schiran som Pistol Pete styr in:-)
Periodpaus nu och läget i omklädningsrummen är säkert att i Luleås omklädningsrum är man upptaggade och har medflyt medan läget i HVs omklädningsrum säkert är tvärtom; man känner sig nog snopna att inte ha dragit från målmässigt och med 2-2 nu tror jag vi kommit under tröjorna på HV som inser att nu kommer de att "drabbas" av starka Luleå i tredje perioden:-)
Lite anmärkningsvärt att tre av HVs mest framträdande spelare är sådana som vi utbildat i Luleå Chris Abbott, Oscar Sundh och Kristoffer Berglund som satte HVs 1-1. Jag har fortfarande inte förstått varför allt gick åt helvete för Oscar Sundh uppe i Luleå den säsong han spelade för oss genom att inte spela för oss. Något mysitsikt är det.
Skiot samma. Nu laddar vi för tredje!