Inlägg: 1724782
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Luleå fortsätter lika effektivt trots att Pungen försöker trycka på intensivt men Luleå håller tiden ut och vinner med 2-0 tack vare utmärkt spel av alla utespelare och synnerligen fin insats av Lassi som tar tredje nollan för säsongen.
En utmärkt match av Pungen.
Men en minst lika bra av Luleå:-)
En utmärkt match av Pungen.
Men en minst lika bra av Luleå:-)
+ 1
De flesta s k experter menar ju att Apan och Lustan mer eller mindre redan abonnerat på finalen, men OBS! för att både Luleå och Oungen vunnit mot både Apan och Lustan i senaste mötena. Jag tror inte alls att Apan och Lustan ska känna sog säkra att nå final. När man ser på dagens match i Delfinen ser man två lag varav ett eller båda två kan nå hela vägen.
Pungen har ökat trycket mot oss alltmer senaste minuterna men än så länge står vi emot, tack vare ett fint kämpande och väl samspelt Luleå samt att vi har Blomman i - jag menar Lassi i målet.
3,5 minut kvar och nMelart åker på en utvisning för hoöding, men allvarligt talat ser man inte ens att han rör Pungaspelaren.
Sista chansen för Pungen nu...men där bommar en Pung pucken och trippar sedan omkull Wally för att hindra honom att kontra.
Men va fan? Nu tar zebrorna ut Wally för diving också! J-a nollor.
Fortsatt PP för Pungen alltså och nu måste de satsa. De tar nu ut Berguven och lirar 6 mot 4...ryyyyysa....