Inlägg: 1726311
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Köplustan börjar darra och tar dumma utvisningar. Kan visserligen kontrollera Kärpät bra med boxen, men ju fler chanser Kärpät får, desto närmare kommer man mål.
Och nu sätter Kärpät 1-2 genom ett slumpmål och nervositeten kan bara växa hos Lustan.
Det var förresten inte 0-3 de hade mot oss för ett år sedan utan just 0-2.
Som vi sedan vände.
Kan Oulun Kärpät vända också? Kan Köplustan stå emot?
Det blir mer och mer Kärpät och mindre och mindre Köplustan.
Det börjar lukta upprepning av i fjol. PowerBreak nu och Köplustan är tvungna att skärpa till sig. Igen-kligen är de starka nog att låsa detta, men ju mer de kymper desto mer växer hermelinerna från Uleåborg.
Vad händer nu?
Och nu sätter Kärpät 1-2 genom ett slumpmål och nervositeten kan bara växa hos Lustan.
Det var förresten inte 0-3 de hade mot oss för ett år sedan utan just 0-2.
Som vi sedan vände.
Kan Oulun Kärpät vända också? Kan Köplustan stå emot?
Det blir mer och mer Kärpät och mindre och mindre Köplustan.
Det börjar lukta upprepning av i fjol. PowerBreak nu och Köplustan är tvungna att skärpa till sig. Igen-kligen är de starka nog att låsa detta, men ju mer de kymper desto mer växer hermelinerna från Uleåborg.
Vad händer nu?
Då var vi ju helt utspelade i två perioder och att vi bara låg under med 0-3 var en skänk från ovan - 0-10 hade nog bättre motsvarat det som varit då.
Men vi tog helt över i tredje perioden, vände, vann och blev European Champions.
I år är scenariot liknande och nu är Värsta Köplustan i liknande läge - leder med 0-2 nu när tredje perioden börjar och har imponerat.
Hur ska de hantera detta? Krymper de ihop? Vad händer om Kärpät snubblar in 1-2?
Eller kan Köplustan hålla i det denna gång?