Inlägg: 1728417
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Luleå boxar av detta. Och en minut senare är det Luleå som får spela PP.
Nu vore det härligt att se Luleå få igång ett PP när man nu har 5 mot 4. Hårdsatsningen är att spela in Lagacé, Sweatt, Rajala, Mikkelson och Schira. Så har det varit ett antal matcher nu, men grabbarna har inte fått det att lossna ännu.
Senaste minuterna har vi alltså haft en utvisning på en MooDooist men vi har sett 3-4 stycken under samma tid, klara utvisningar där en riskerar åka upp i DN sedan refgruppen kollat på den. MooDoosimens försvarsspel tycks bestå i att de har stora backar som spelar ojuste hela tiden.
Om Lennart, Hedman, Sylvegård och Melart vill kan de ju straffa MooDooisterna.
Andreas Johansson uppträder patetiskt eller om det är smart?
Han blir skitförbannad och skäller ut zebrorna sedan Melart lagt en öppen is-tackling som i mina subjektiva ögon är helt juste. Medan zebrorna missat ett helt antal ruggigt fula regelbrott av MooDooister senaste minuterna.
AJ kanske försöker "vaccinera" zebrorna mså att de inte blidkar luleåsupportrarna och kompenserar? Eller så är han...galen, som han ser ut när han skäller ut zebrorna?
Nu vore det härligt att se Luleå få igång ett PP när man nu har 5 mot 4. Hårdsatsningen är att spela in Lagacé, Sweatt, Rajala, Mikkelson och Schira. Så har det varit ett antal matcher nu, men grabbarna har inte fått det att lossna ännu.
Senaste minuterna har vi alltså haft en utvisning på en MooDooist men vi har sett 3-4 stycken under samma tid, klara utvisningar där en riskerar åka upp i DN sedan refgruppen kollat på den. MooDoosimens försvarsspel tycks bestå i att de har stora backar som spelar ojuste hela tiden.
Om Lennart, Hedman, Sylvegård och Melart vill kan de ju straffa MooDooisterna.
Andreas Johansson uppträder patetiskt eller om det är smart?
Han blir skitförbannad och skäller ut zebrorna sedan Melart lagt en öppen is-tackling som i mina subjektiva ögon är helt juste. Medan zebrorna missat ett helt antal ruggigt fula regelbrott av MooDooister senaste minuterna.
AJ kanske försöker "vaccinera" zebrorna mså att de inte blidkar luleåsupportrarna och kompenserar? Eller så är han...galen, som han ser ut när han skäller ut zebrorna?
PP för MooDoo alltså.