+ 1
Inlägg: 1728583
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: He he, i kärlek och hockey är allt tillåtet....
Och bär stänker Noora in 9-0 och nu vågar jag jinxa och säger att serievinsten i Riksserien 2015-16 går till Luleå Hockey *trumvirvel och konfetti*.
Hur gick det för Skellefteå AIK *fniss*
Och bär stänker Noora in 9-0 och nu vågar jag jinxa och säger att serievinsten i Riksserien 2015-16 går till Luleå Hockey *trumvirvel och konfetti*.
Hur gick det för Skellefteå AIK *fniss*
+ 1
Ändå är det ju Luleås Michelle Karvinen som toppar poängligan och trean Emma Nordin skulle kanske tagit andraplatsen om hon inte skadats i Tre Konor tyvärr.
Men kollar man upp är det förstås Pungen som har superstärnan, Jennifer Wakefield som är femma i poängligan, men det beror ju bara på att hon varit borta del av säsongen för att lira herrhockey i Borås;-) För övrigt har hon öst in ungefär tre poäng i genomsnitt per match! Och idag tog hon själv Pungen upp till 4-0.
Som du säger, EN spelare finns det ju möjlighet att ta bort och kanske hon t o m ska få ett häftplåster dom Pung-tmarkerar henne?
Vägen till final mot regerande mästarna Pungen är inte bombsäker men trolig och nu får vi dessutom hemmafördel i en sådan final, viktigt det.
Då kör vi sista perioden. Kom ihåg nu, damer, ni får förlora perioden med max 3-0...
Men tänk om vi öser på så pass att vi avlossar tresiffrigt antal skott? Dvs vinner skotten med typ 3-100? Det vore kul att se.
Allvarligt talat är det kul att se Luleå spela riktig hockey men Sundsvall ser ut som att de spelar i slow motion. Hade de årsfest i Sundsvall igår kväll med följd att den sundsvallska damerna inte nyktrat till ännu? Var det kanske herr Dansbandswolf som la kortet i baren på Knaust där sundsvallingarna festade?