Inlägg: 1729056
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Nu var det väl Örebro jag menade får det omöjligt klara sig vidare i ett slutspel.
För vår del är det mera svårbedömt, vi har väl förmodligen seriens bästa målvakt.
Sånt kan räcka en bit, men det vägs väl till viss del upp av att vi samtidigt är urusla i PP.
Skulle vilja påstå att det mest humana SHL kunde göra för sin publik denna säsong är att skippa slutspel helt och låta seriesegern innebära guld och sedan ta sig en funderare på hur man kan göra hockeyn til len attraktiv produkt igen.
För vår del är det mera svårbedömt, vi har väl förmodligen seriens bästa målvakt.
Sånt kan räcka en bit, men det vägs väl till viss del upp av att vi samtidigt är urusla i PP.
Skulle vilja påstå att det mest humana SHL kunde göra för sin publik denna säsong är att skippa slutspel helt och låta seriesegern innebära guld och sedan ta sig en funderare på hur man kan göra hockeyn til len attraktiv produkt igen.
Och nu föreslår Karlskrona kommun att landets kommuner slår sig samman mot ligan och förbundet, med misstanke att de försöker stänga ligan smygvägen.
Bra förslag och lycka till mot myglarna!