Inlägg: 1736649
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Nu har Luleå släppt laget:
VAKTER
34. Lassinantti, Joel
30. Gustavsson, Filip
BACKAR
6. Schira, Craig
27. Mikkelson, Brendan
56. Sigalet, Jonathan
7. Sandström, Jan
15. Jaros, Christian
41. Melart, Ilari
LINOR
26. Cehlarik, Peter
31. Granström, Jonathan
24. Harju, Johan
25. Hedman, Anton
23. Wallmark, Lucas
11. Micflikier, Jacob
32. Petrell, Lennart
19. Lagace, Jacob
10. Rajala, Toni
9. Forsberg, Johan
33. Mastomäki, Christopher
52. Fabricius, Karl
Extra Players
3. Oskarsson, Marcus
21. Sylvegård, Emil (LW)
Lassi tar spaden, skönt! Och Filip båsdörren isf Danne, bra det med.
Backarna ograverade. Emil extraforward. Den stora överraskningen är att Bill Sweatt helt saknas och Lennart tar hans plats med Lagace-Rajala. Har ingen aning om anledningen. Sweatt var väl tidigare förkyld men har ju varit med under träningen under veckan. Kanske man vill ha med Lennart nu när det kommer att smälla mot Ulfven? Eller så anser man att Sweatt inte visat tillräckligt sedan han kom tillbaka? Eller både-och? Lite bekymmersamt att vi har en potentiellt matchavgörande spets som inte är med i laget. Tufft!
Tittade på motståndare och fann följande:
VAKTER
Warulfv
Warulfv
BACKAR
Warulfv-Warulfv
Warulfv-Warulfv
Warulfv-Warulfv
LINOR
Warulfv-Warulfv-Warulfv
Warulfv-Warulfv-Warulfv
Warulfv-Warulfv-Warulfv
Warulfv-Warulfv-Warulfv
Fy fan! Det ser hiskeligt ut!
VAKTER
34. Lassinantti, Joel
30. Gustavsson, Filip
BACKAR
6. Schira, Craig
27. Mikkelson, Brendan
56. Sigalet, Jonathan
7. Sandström, Jan
15. Jaros, Christian
41. Melart, Ilari
LINOR
26. Cehlarik, Peter
31. Granström, Jonathan
24. Harju, Johan
25. Hedman, Anton
23. Wallmark, Lucas
11. Micflikier, Jacob
32. Petrell, Lennart
19. Lagace, Jacob
10. Rajala, Toni
9. Forsberg, Johan
33. Mastomäki, Christopher
52. Fabricius, Karl
Extra Players
3. Oskarsson, Marcus
21. Sylvegård, Emil (LW)
Lassi tar spaden, skönt! Och Filip båsdörren isf Danne, bra det med.
Backarna ograverade. Emil extraforward. Den stora överraskningen är att Bill Sweatt helt saknas och Lennart tar hans plats med Lagace-Rajala. Har ingen aning om anledningen. Sweatt var väl tidigare förkyld men har ju varit med under träningen under veckan. Kanske man vill ha med Lennart nu när det kommer att smälla mot Ulfven? Eller så anser man att Sweatt inte visat tillräckligt sedan han kom tillbaka? Eller både-och? Lite bekymmersamt att vi har en potentiellt matchavgörande spets som inte är med i laget. Tufft!
Tittade på motståndare och fann följande:
VAKTER
Warulfv
Warulfv
BACKAR
Warulfv-Warulfv
Warulfv-Warulfv
Warulfv-Warulfv
LINOR
Warulfv-Warulfv-Warulfv
Warulfv-Warulfv-Warulfv
Warulfv-Warulfv-Warulfv
Warulfv-Warulfv-Warulfv
Fy fan! Det ser hiskeligt ut!
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Det finns ändå förhoppningar om en godkänd domarinstats. Det man väl kan klaga på är att det finns betydligt vekare hemmadomare men de väntar väl Peter Andersson med att slänga in till matcherna i Karlstad :)
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: aj aj aj. Ja dom domarna har jag inte mycket till över för.
Men som dom säger... En olycka kommer sällan ensam, så inte nog med domarna. Vi blir utan två av våra bästa backar denna kväll också när även Arell får kasta in suspen...
Ja ja .. Vad är väl en bal på sandgrund
Men som dom säger... En olycka kommer sällan ensam, så inte nog med domarna. Vi blir utan två av våra bästa backar denna kväll också när även Arell får kasta in suspen...
Ja ja .. Vad är väl en bal på sandgrund
Samtidigt undrar man förstås hur dessa två kommer att kunna stå emot när Peter Andersson, som hockeyns svar på Magnus Härenstam, kliver ner i zebrarummet varje periodpaus i Karlstad "hejsan, hejsan" för att förklara sin syn på det han sett om bedömningen av Luleå (för få utvisningar) samt Warulfven (för många utvisningar). Och hur mycket har de att sätta emot, när domarbasen, han som sätter lönerna för dem, uttalar sig...