Inlägg: 1742737
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
{7827}: Hej där. Du har helt rätt i det paradoxala du lyfter fram.
Det korrekta är naturligtvis att jag gillar igen-kligen Skellefteå AIK. Jag gillar det Skellefteå AIK som tog första guldet till norr 1978. Speciellt gillar jag hur Skellefteå andra halvan av tredje perioden med ett måls ledning bara inte ens släppte in AIK i Skellefteås zon och hur flera av Skellefteås spelare under de avslutande minuterna spelade i gludhjälmar men en rejäl Havanna i käften. Jag gillar spelarna, med undantag för fläskberget Hollywood samt markussålletsvensson något. Jag gillar Wallson och Klockare. Jag gillar säkert de flesta fans. Träffar och har träffat mycket folk från Skellefteå och alla jag träffat har jag gillat rejält.
Men jag ogillar vinfyllot Ulf-Ture, som i så många år kastat skit på den klubb som har hedersplatsen i mitt hjärta att jag öser på skit mot Apan emellanåt som är mer riktat till honom - han brukar ju kommentera det jag skrivit inom 10 minuter så jag inser att han dräglar här. Och då blir det förstås sådant jag inte själv menar, igen-kligen.
Nu är det din tur. Var står du i allt detta?
Det korrekta är naturligtvis att jag gillar igen-kligen Skellefteå AIK. Jag gillar det Skellefteå AIK som tog första guldet till norr 1978. Speciellt gillar jag hur Skellefteå andra halvan av tredje perioden med ett måls ledning bara inte ens släppte in AIK i Skellefteås zon och hur flera av Skellefteås spelare under de avslutande minuterna spelade i gludhjälmar men en rejäl Havanna i käften. Jag gillar spelarna, med undantag för fläskberget Hollywood samt markussålletsvensson något. Jag gillar Wallson och Klockare. Jag gillar säkert de flesta fans. Träffar och har träffat mycket folk från Skellefteå och alla jag träffat har jag gillat rejält.
Men jag ogillar vinfyllot Ulf-Ture, som i så många år kastat skit på den klubb som har hedersplatsen i mitt hjärta att jag öser på skit mot Apan emellanåt som är mer riktat till honom - han brukar ju kommentera det jag skrivit inom 10 minuter så jag inser att han dräglar här. Och då blir det förstås sådant jag inte själv menar, igen-kligen.
Nu är det din tur. Var står du i allt detta?
+ 1
www.hockeysnack.com/lulea-hf/permalink/1736743