+ 1
Inlägg: 1755707
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Media går väl bara efter några i deras ögon snygga tv räddningar när det kommer till goalkeepers!
+ 1

Det finns ett antal vakter som de självutnämnda experterna hyllar och man förstår ingenting för när man ser dem spela är de kassa och de har kass stats. Hela tiden hävdades att Honken var strålande i Frölunda trots att han var usel.
Wesslau är likadan, spelade uselt, men tabloiderna och TV hyllade hans usla insatser och usla stats. Massor av vakter var bättre det år han fick trofén.
Vet inte vad detta beror på, kanske vakterna är trevliga mot media, men kassa med spade? Luleås vakter har haft strålande stats många år, men ingen trofé förrän Lassi var omöjlig att stoppa - fast han skulle haft den senaste året också, fast då gjorde man parodi på det hela och gav den till sållet med en motivering som förklarade att det var bara skit.