+ 1
Inlägg: 1755722
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
För någon vecka sedan satt de två maligna aporna och öste skit över Anders Nilsson men efter traden av Elliot från Blues åkte Anders stjärna upp på Blues strålande himmel och hatbrottslingens ökväden visades som väntat värdelösa och än en gång har han förblindad av hat haft fel.
Det rör inte trollet - han är ju van att alltid ha fel - och kastar sig raskt över till nästa skitsnack från hans sida.
Nu gäller det att han anser sig vara expert på damhockey eftersom Apans satsar mest i hockeysverige på de verkliga värdena på det området. D v s enligt Apans bedömning gäller det att ta fram nya paraplydrinkar. När nu världens bästa kvinnliga hockeyback skrivit på för Luleå kommer "köpeklubbsattackerna" som ett brev på posten - eller som ett mail på nätet borde det väl numera heta.
Svaret är enkelt. Vi i Luleå och alla engagerade i damhockey är inte ledsna över att världens bästa hockeyback väljer att spela för Luleå Hockeys damlag.
Men vi erkänner förstås att vi är underlägsna Apan när det gäller paraplydrinkar. För att inte tala om fiskdamm och ansiktsmålning. Apschtaan dansar och ler.
Det rör inte trollet - han är ju van att alltid ha fel - och kastar sig raskt över till nästa skitsnack från hans sida.
Nu gäller det att han anser sig vara expert på damhockey eftersom Apans satsar mest i hockeysverige på de verkliga värdena på det området. D v s enligt Apans bedömning gäller det att ta fram nya paraplydrinkar. När nu världens bästa kvinnliga hockeyback skrivit på för Luleå kommer "köpeklubbsattackerna" som ett brev på posten - eller som ett mail på nätet borde det väl numera heta.
Svaret är enkelt. Vi i Luleå och alla engagerade i damhockey är inte ledsna över att världens bästa hockeyback väljer att spela för Luleå Hockeys damlag.
Men vi erkänner förstås att vi är underlägsna Apan när det gäller paraplydrinkar. För att inte tala om fiskdamm och ansiktsmålning. Apschtaan dansar och ler.
+ 1
Gårdarna pumpade skott på Myllys som stod emot, medan vi själva hade det svårare att komma till bra chanser och gårdarnas vakt Mikael Tellqvist fick en mycket enklare resa.
Men efter matcherna kunde man i tabloiderna läsa hur Tellan "varit fantastisk och vunnit matcherna för DIF" och jag funderade på hur de kunde ljuga så hejdlöst.
Insåg då att de där "expertens" dvs Vennerstock m fl var i DIFs omklädningsrum 1-2 ggr i veckan och surrade med Tellan och därefter som journalister i annan lokalmedia kom att liera sig med det lokala laget. Till den nivå att objektiviteten var helt borta och de sket i hur matchen såg ut, ljög som travande hästar när de skulle "objektivt rapportera" för de som inte varit där...