+ 1
Inlägg: 1756742
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Nedräkningen har börjat. Med bara två träningsmatcher i laget går vi in i gruppspelet om Europamästerskapet och så rullar det på till dess att Elitserien SHL startar. Luleås närmaste matcher:
Luleå Hockey – Oulun Kärpät
Fredag 12/8 kl 19:00, Coop Norrbotten Arena
Asplöven – Luleå Hockey
Lördag 13/8 kl 15:00, Haparanda
CHL: Eisbären Berlin – Luleå Hockey
Fredag 19/8 kl 19:30, Mercedes Benz Arena
CHL: Luleå Hockey – SaiPa
Tisdag 23/8 kl 20:00, Coop Norrbotten Arena
Skellefteå AIK – Luleå Hockey
Onsdag 31/8 kl 19:00, Skellefteå
CHL: SaiPa – Luleå Hockey
Söndag 4/9 kl 17:00, Kisapuisto
CHL: Luleå Hockey – Eisbären Berlin
Torsdag 8/9 kl 20:00, Coop Norrbotten Arena
Luleå Hockey – Modo Hockey
Lördag 10/9 kl 15:00, LF Arena i Piteå
SHL: Luleå HF - Skellefteå AIK
2016-09-23 19:00 Coop Norrbotten Arena
SHL: Skellefteå AIK - Luleå HF
2016-09-24 18:30 Skellefteå Kraft Arena
Tre matcher mot Apan av nio närmaste inklusive omgång 1-2 av Elitserien då vi lirar B2B.
Vi har ju bortåt tio spelare att lira in i laget och med ny tränare. Dessutom ansluter Kennedy sent.
Apan har några färre, och dessutom har ju Lindström och Möller gammal vana, fast de har ny tränare också förstås.
Men överlag torde det ta längre tid under säsongen för Luleå att spela ihop sitt lag än för Apan. Kom ihåg hur det var i fjol - Luleå var #12 efter första 18 omgångarna - men var #1 under omgång 19-52.
Sammantaget innebär det att Apan har fördel inledningsvis och därför extra olyckligt att vi möts B2B som inledning av serien; två matcher som Apan förstås SKA vinna. Vår chans är väl möjligen om fyrtioprocentaren hanses är som vanligt;-)
Men det blir en spännande inledning av hockeysäsongen.
Apan laddar också som fan och om en vecka smäller det!
Luleå Hockey – Oulun Kärpät
Fredag 12/8 kl 19:00, Coop Norrbotten Arena
Asplöven – Luleå Hockey
Lördag 13/8 kl 15:00, Haparanda
CHL: Eisbären Berlin – Luleå Hockey
Fredag 19/8 kl 19:30, Mercedes Benz Arena
CHL: Luleå Hockey – SaiPa
Tisdag 23/8 kl 20:00, Coop Norrbotten Arena
Skellefteå AIK – Luleå Hockey
Onsdag 31/8 kl 19:00, Skellefteå
CHL: SaiPa – Luleå Hockey
Söndag 4/9 kl 17:00, Kisapuisto
CHL: Luleå Hockey – Eisbären Berlin
Torsdag 8/9 kl 20:00, Coop Norrbotten Arena
Luleå Hockey – Modo Hockey
Lördag 10/9 kl 15:00, LF Arena i Piteå
SHL: Luleå HF - Skellefteå AIK
2016-09-23 19:00 Coop Norrbotten Arena
SHL: Skellefteå AIK - Luleå HF
2016-09-24 18:30 Skellefteå Kraft Arena
Tre matcher mot Apan av nio närmaste inklusive omgång 1-2 av Elitserien då vi lirar B2B.
Vi har ju bortåt tio spelare att lira in i laget och med ny tränare. Dessutom ansluter Kennedy sent.
Apan har några färre, och dessutom har ju Lindström och Möller gammal vana, fast de har ny tränare också förstås.
Men överlag torde det ta längre tid under säsongen för Luleå att spela ihop sitt lag än för Apan. Kom ihåg hur det var i fjol - Luleå var #12 efter första 18 omgångarna - men var #1 under omgång 19-52.
Sammantaget innebär det att Apan har fördel inledningsvis och därför extra olyckligt att vi möts B2B som inledning av serien; två matcher som Apan förstås SKA vinna. Vår chans är väl möjligen om fyrtioprocentaren hanses är som vanligt;-)
Men det blir en spännande inledning av hockeysäsongen.
Apan laddar också som fan och om en vecka smäller det!
+ 1

Mest spännande tror jag blir att följa förhoppningen att nordamerikanerna lyckas få "1996"-känsla i laget. Tänk dig, ett helt gäng med Abbott-insatser, eller varför inte säga Ledin-insatser. I så fall kan det bli riktigt bra. Men för att tro på det skulle man nog - som vi talade med Blizzard om - hoppats på en stark kapare eller ledare i övrigt. När Läjkrarna vann 2015 har jag förstått att det var Noah Welch som fick alla till dessa laginsatser. Vi har nog ingen motsvarande, men hoppas gör man.
Så vi hoppas väl som vanligt att undvika botten och streckområden och tar det från där. För övrigt ser jag gärna att vi spöar Apan i derbymatcherna:-)