Luleå HF

SHL · 122147 inlägg · 893 ämnen

Inlägg: 1757528

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Bild på Jocke Lindström efter hans 27 sekunder spel mot Burkölen. Man undrar vad han tänker?

"Som om det inte var tillräckligt att man tappar balansen och får en hjärnskakning - här blir man utrullad av en Burkölen-representant. Nu är råttet riktigt mågat"
Uppladdat:

500x0-skrmavbild_20160816_kl._17.06.43.png


Svarskommentarer

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Hmm, sitter och arbetar men har naturligtvis OS på. I dag har svenska friidrottare eliminerats på löpande band, som ville de upprepa Torneus längdhoppsinsats.

Nu pågår semifinal i damsparkboll och Sverige, som lyckades tråka ut US of D mycket trevligt, möter det underbara dam-Brasilien, som vi torskade mot i gruppspelet efter att ha varit mer utspelade än man någonsin sett ett lag bli utspelat i sparkboll.

Idag är Sverige mer lagsamspelt i försvaret. Brassorna har visserligen boll typ 80% och sköljer över Sverige hela tiden, men svenskorna försvarar sig tappert och släpper inte fram de värsta lägena. Men chanserna kändes under första perioden som 95:5 i brasiliansk favör, trots detta höll vi 0-0.

I andra perioden är Sverige mer med i spelet över hela banan och får faktiskt fram lite chanser då och då. Fortsatt fler chanser för Brasilien förstås, men med 15 minuter kvar har vi fortfarande 0-0.

Man sitter ju och småhoppas att Sverige mot alla odds ska lyckas ta även Brasilien, men samtidigt ser jag gärna att Brasilien blir OS-mästare i sparkboll för damer. Så jag blir väl glad hur det än slutar. Eller ledsen, beroende av från vilken vinkel man ser på saken.

Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
16% (9)

Antal röster: 58 st   | Kommentera (0)

Sidan sköts av: Sven.Savage