+ 1
Inlägg: 1757528
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Hmm, sitter och arbetar men har naturligtvis OS på. I dag har svenska friidrottare eliminerats på löpande band, som ville de upprepa Torneus längdhoppsinsats.
Nu pågår semifinal i damsparkboll och Sverige, som lyckades tråka ut US of D mycket trevligt, möter det underbara dam-Brasilien, som vi torskade mot i gruppspelet efter att ha varit mer utspelade än man någonsin sett ett lag bli utspelat i sparkboll.
Idag är Sverige mer lagsamspelt i försvaret. Brassorna har visserligen boll typ 80% och sköljer över Sverige hela tiden, men svenskorna försvarar sig tappert och släpper inte fram de värsta lägena. Men chanserna kändes under första perioden som 95:5 i brasiliansk favör, trots detta höll vi 0-0.
I andra perioden är Sverige mer med i spelet över hela banan och får faktiskt fram lite chanser då och då. Fortsatt fler chanser för Brasilien förstås, men med 15 minuter kvar har vi fortfarande 0-0.
Man sitter ju och småhoppas att Sverige mot alla odds ska lyckas ta även Brasilien, men samtidigt ser jag gärna att Brasilien blir OS-mästare i sparkboll för damer. Så jag blir väl glad hur det än slutar. Eller ledsen, beroende av från vilken vinkel man ser på saken.
Nu pågår semifinal i damsparkboll och Sverige, som lyckades tråka ut US of D mycket trevligt, möter det underbara dam-Brasilien, som vi torskade mot i gruppspelet efter att ha varit mer utspelade än man någonsin sett ett lag bli utspelat i sparkboll.
Idag är Sverige mer lagsamspelt i försvaret. Brassorna har visserligen boll typ 80% och sköljer över Sverige hela tiden, men svenskorna försvarar sig tappert och släpper inte fram de värsta lägena. Men chanserna kändes under första perioden som 95:5 i brasiliansk favör, trots detta höll vi 0-0.
I andra perioden är Sverige mer med i spelet över hela banan och får faktiskt fram lite chanser då och då. Fortsatt fler chanser för Brasilien förstås, men med 15 minuter kvar har vi fortfarande 0-0.
Man sitter ju och småhoppas att Sverige mot alla odds ska lyckas ta även Brasilien, men samtidigt ser jag gärna att Brasilien blir OS-mästare i sparkboll för damer. Så jag blir väl glad hur det än slutar. Eller ledsen, beroende av från vilken vinkel man ser på saken.

"Som om det inte var tillräckligt att man tappar balansen och får en hjärnskakning - här blir man utrullad av en Burkölen-representant. Nu är råttet riktigt mågat"