+ 1
Inlägg: 1759028
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Det tar inte så lång tid då jag har en hiskelig fart på skrivandet och det är så enkelt att upptäcka hans påhitt och lögner. Måste däremot försöka korrigera honom dagligen annars växer det snabbt till en stinkande sophög som tar länge att städa upp :)
+ 2
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Ser att Klimpen Häggroth nu tagit ned skylten. En av de fantastiska hockeyspelare som Kiruna exporterade till Sydbotten tidigare och man undrar ju om inte Kiruna tagit plats högst upp i hockey-Sverige på 60- och 70-talet utan alla dessa förluster.
Klimpen gick ju inte längre söderut än till Apan, där han tyvärr alkoholiserades och flyttade tillbaka till Kiruna; något han detaljrikt beskrivit i böcker. Men senaste 25 åren lät han ju flaskan vara och förtjänar all respekt och högaktning där han nu tar plats i det spelarbås ovan där dit alla våra hjältar förr eller senare kommer.
Klimpen gick ju inte längre söderut än till Apan, där han tyvärr alkoholiserades och flyttade tillbaka till Kiruna; något han detaljrikt beskrivit i böcker. Men senaste 25 åren lät han ju flaskan vara och förtjänar all respekt och högaktning där han nu tar plats i det spelarbås ovan där dit alla våra hjältar förr eller senare kommer.
+ 1
Så också att han dragit den korkade slutsatsen att jag varit vaken 30-40 timmar och producerar av låg kvalitet som följd av sömnbrist. Vilket du helt korrekt bemötte.
Dåren farbror barbrud kom ju med uttalandet att jag "tystnat eftersom jag hade ögon på mig" och då förklarade jag att jag varit upptagen pga ett omfattande projekt som jag var tvungen avsluta innan deadline. Under den dagen skrev jag inget här på snacket eftersom jag var upptagen med viktigare; för övrigt var jag under senare delen av den tiden betydligt mer skärpt än jag vanligen är; jag fungerar så när det är viktigt och brådskande.
Men den gamle barbrud på äldreomsorgen i övfre Övik fåratår som vanligt inget; åtminstone inget annat än att sitta med tangenterna och upprepade gånger hacka in det starkt hockeymotiverade "hjärndöd, hjärndöd" på hockeysnacket.