+ 3
Inlägg: 1802402
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Basse: Nopp sa det inte för att hacka på dig, absolut inte utan är mest orolig för hur det kommer att se ut i framtiden.
I det distrikt som jag bor i (Västerbotten) så har det på en tioårsperiod från 2005 till 2015 försvunnit 58 lag från ca 80 till 22 lag (pojk, junior dam/herr, senior dam/herr). Det är som att man undrar om hur det ser ut om ytterligare 10år!!
Sen är det ungefär lika sett över hela landet enligt undersökningen som gjordes i det ämnet..
Har faktiskt inget speciellt emot FBK som sådant när jag minns och var närvarande under 80 talets alla duster vi hade då!
I det distrikt som jag bor i (Västerbotten) så har det på en tioårsperiod från 2005 till 2015 försvunnit 58 lag från ca 80 till 22 lag (pojk, junior dam/herr, senior dam/herr). Det är som att man undrar om hur det ser ut om ytterligare 10år!!
Sen är det ungefär lika sett över hela landet enligt undersökningen som gjordes i det ämnet..
Har faktiskt inget speciellt emot FBK som sådant när jag minns och var närvarande under 80 talets alla duster vi hade då!
+ 2
Problemet är att HA inte lyckas öka sina intäkter på samma sätt trots att alla verkar tycka att den är fantastisk. Ska man tvinga SHL att skänka en del av sina intäkter till HA? Ja, kanske vore det rätt. Hur ska det genomföras? Ingen aning. Ska klubbar som drar in stora intäkter skänka pengar till de som inte är lika framgångsrika på den fronten?
Att du sedan drar in J20 i diskussionen antar jag är bara för att hitta något att hacka på när du ser vilken klubb jag håller närmast. Du vet säkert historiken med att FBK lade ner J20 under några säsonger för att testa andra vägar att utveckla spelare. Du vet säkert också att alla klubbar i högsta ligan har en garanterad plats i SuperElit. Om löven tar sig till SHL så hamnar även lövens j20 i SuperElit - utan att behöva kvala.