+ 3
Inlägg: 1803055
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Daddeh: Sen glömde jag att hålla med dig...självklart är Schiras avstängning korrekt, han var omdömeslös i den situationen.
+ 1
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Daddeh: Nu är DvärgKatic armbåge i skallen inte det värsta man sett, var ingen vidare fart på honom vilket lindrar straffet....men värre straff än Schira och definitivt värre än Hedmans lilla touch på Almqvist i snigelfart borde han ha fått, om nu DIFiplinnämnden ska vara så konsekventa mot farliga och potentiellt farliga tacklingar som de påstår sig vara och ska ta krafttag emot.
+ 2
Dags att rensa ut bland alla jäkla åsnor som håller på död på sporten med sina tärningskastande bedömningar som ingen förstår. CMore hade utan tvekan fördömt den där tacklingen om de hade kört med studion på tisdagar...antar det är därför han kom undan utan straff. Våran liga börjar mer och mer likna en kalle anka-cup.
I övrigt så älskar jag CHL-domarna för jag orkar knappt med de svenska domarna som i mitt tycke bara blir pinsammare och pinsammare. De utländska domarna må hålla en annan nivå men de är otroligt mycket konsekventare i sina bedömningar.