Inlägg: 1815339
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
M.Lemiux: Ett lönetak skulle kunna göra att en större andel av klubbens ekonomiska resurser läggs på annat än A-lagsspelarnas löner. Det skulle i sin tur kunna resultera i större utrymme för andra typer av investeringar, som till exempel långsiktiga investeringar i ungdoms- och juniorverksamhet. Jag tror att lönetak vore en god idé - men egentligen hänger ju allt på var man lägger ribban om det införs.
+ 1
Förr eller senare kommer det sportsliga delen ändå ikapp många felköp osv och de rika klubbarna avlöser varann.
Men det är en kluven fråga detta, jag säger nej till lönetak även om vi Luleå skulle missgynnas, men jag ogillar skarpt när man går min och styr för mkt över en klubbs ekonomi.