+ 2
Inlägg: 1815786
Svarskommentarer
Sv: Finns chans till SM-guld 16/17?
M.Lemiux: Tack för länken. Jag erkänner att Mikael Nord imponerar. Det har han gjort tidigare under säsongen också när han rakt av erkänt att han gjort ett misstag när så skett; såväl live i Cmore som till tränare under match.
Jag undrar om inte den här nissen kommer att bli en riktigt duktig domare med en massa guldpipor i ras. Framstår som både ärlig och hederlig samt med sunt förnuft - en enorm skillnad mot andra pulver som tyvärr befläckar våra isar. Jag kommer nog att hoppas på Nord i carje match Luleå spelar i fortsättningen...speciellt på bortaplan;-)
Jag undrar om inte den här nissen kommer att bli en riktigt duktig domare med en massa guldpipor i ras. Framstår som både ärlig och hederlig samt med sunt förnuft - en enorm skillnad mot andra pulver som tyvärr befläckar våra isar. Jag kommer nog att hoppas på Nord i carje match Luleå spelar i fortsättningen...speciellt på bortaplan;-)
+ 1
Sv: Finns chans till SM-guld 16/17?
Nåväl, lite i skuggan av gårdagens kvartfinalserie så säkrade Rögle sin Elitserieplats genom att slå ut Karlskoga med 4-0 i matcher.
Var hyfsat jämna matcher men Rögle var utan tvekan det starkare laget och förtjänade fortsatt spel i Elitserien.
Rögle har haft en riktig otur med skador på viktiga spelare under säsongen vilket också gjorde spelat knackigt och i mitt tycke hade man ett bättre lag på papperet än att hamna i kvalserien om det inte varit för det.
Få se nu om det blir Mora som går upp i finrummet igen...för min egen del lämnar jag Mora kall, har hellre kvar Leksand om jag måste välja mellan de två Dalaklubbarna.
Var hyfsat jämna matcher men Rögle var utan tvekan det starkare laget och förtjänade fortsatt spel i Elitserien.
Rögle har haft en riktig otur med skador på viktiga spelare under säsongen vilket också gjorde spelat knackigt och i mitt tycke hade man ett bättre lag på papperet än att hamna i kvalserien om det inte varit för det.
Få se nu om det blir Mora som går upp i finrummet igen...för min egen del lämnar jag Mora kall, har hellre kvar Leksand om jag måste välja mellan de två Dalaklubbarna.
+ 1
Och som även Powerfade skrev så hade ändå sannolikheten varit större att JG skulle ändå ha räddat en eventuell straff än släppt in.
Men se från 0:34 in i klippet till 0:52, även om JG hade hållt i klubben så skulle ändå det varit en grov miss...därigenom hade det ingen effekt på avslutet hur som helst. Och Lindholm fick iväg pucken på mål innan JG "tappade" klubban.