+ 1
Inlägg: 1848732
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Ha ha ha, jinxets makt är lika stor och obetvinglig som hockeyerfarenheten att efter hybris väntar nemesis.
Efter första perioden, 2-0 för Apan. Det ena apmonstrumet till det andra: '"Sovjetiskt klapp-klapp spel !' och det andra svarar: 'Propagandahockey!'
Malmö behöver sedan bara 3-4 minuter av andra perioden för att kvittera till 2-2 och till skillnad från Apans trista petningar av slumppuckar i mål är det rejäla slagskott av Malmö. Man skulle helt korrekt kunna karakterisera Malmös mål som vore de efter sovjetiskt klapp-klapp spel och propagandahockey.
Trevligt för den fåtaliga appubliken att få se Malmö och riktig hockey:-)
Men apmonstrumen säger ingenting alls, oförmögna som de är liksom alla apor att uppskatta riktig hockey av andra lag.
Efter första perioden, 2-0 för Apan. Det ena apmonstrumet till det andra: '"Sovjetiskt klapp-klapp spel !' och det andra svarar: 'Propagandahockey!'
Malmö behöver sedan bara 3-4 minuter av andra perioden för att kvittera till 2-2 och till skillnad från Apans trista petningar av slumppuckar i mål är det rejäla slagskott av Malmö. Man skulle helt korrekt kunna karakterisera Malmös mål som vore de efter sovjetiskt klapp-klapp spel och propagandahockey.
Trevligt för den fåtaliga appubliken att få se Malmö och riktig hockey:-)
Men apmonstrumen säger ingenting alls, oförmögna som de är liksom alla apor att uppskatta riktig hockey av andra lag.
+ 2
Zebrorna Holm-Nord lyckas hitta TRE Djurgårdsutvisningar på mindre än tre minuter.
När Peter hejsanhejsan Andersson dyker upp i domarrummet - - han har egen nyckel, de kan inte hålla honom ute - i paus blir det förstås beröm för sådana zebrainsatser. Kanske har han med sig en kanellängd till kaffet? Eller några varma med senap och ketchup?