+ 1
Inlägg: 1853140
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
3-1. Cehlin får skotchans efter en vunnen tek i PP och drar upp den i klubbhandskrysset på Ortio som inte hinner agera.
Och nu blir det PP för Apan igen.
janneemillarsson tacklar ned Pudas, och först ser det onödigt ut, på ej tacklingsbar spelare, men i reprisen inser man ju att Pudas precis spelat iväg pucken och därmed fortfarande är tacklingsbar. Och det är ju helt tillåtet, men det begriper inte idioterna-zebrorna.
Och naturligtvis sätter Apan 4-1, men på reprisen syns att Aplindholm utan att vara attackerad passar på att lägga sig på Lassi och det kan ju inte tillåtas så...idioterna-zebrorna tillåter det ändå, förstås.
Nu får Lassi slippa eländet och Filip tar spaden. Känns som att Bulan kunde valt att göra det direkt i paus.
Och nu blir det PP för Apan igen.
janneemillarsson tacklar ned Pudas, och först ser det onödigt ut, på ej tacklingsbar spelare, men i reprisen inser man ju att Pudas precis spelat iväg pucken och därmed fortfarande är tacklingsbar. Och det är ju helt tillåtet, men det begriper inte idioterna-zebrorna.
Och naturligtvis sätter Apan 4-1, men på reprisen syns att Aplindholm utan att vara attackerad passar på att lägga sig på Lassi och det kan ju inte tillåtas så...idioterna-zebrorna tillåter det ändå, förstås.
Nu får Lassi slippa eländet och Filip tar spaden. Känns som att Bulan kunde valt att göra det direkt i paus.
För mig känns det som ett sådant där läge när folk förr i tiden öppnade fönstret och slängde ut TVn. Numera har vi ju bara platta skärmar så det blir nog inte samma smäll som med gamla dumburkar.