+ 1
Inlägg: 1857658
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Zappaholic: Klart att huvudtacklingar ska ha ett hårdare straff än filmningar, med det sagt tycker jag det är helt vansinnigt att SHL inte straffar filmare alls. Om det mot förmodan skulle vara en någorlunda skarpsynt domare åker de på högst 2 minuter och får i princip också alltid med sig närmaste motspelare, så vad riskerar dagens spelare egentligen med att filma? Noll och intet! Jag vill se ett par matchers avstängning plus böter och ökat straff vid upprepade odiskutabla filmningar. Det här jäkla beteendet kommer bara att stegras om det inte börjar tas krafttag emot det.
+ 1
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Zappaholic: Så är det, vårdlöst våld mot huvudet är självklart värre än filmningar.
Sätt förseelserna i proportion till varann. Jag köper absolut en avstängning för en tydlig diving, men en avstängning för en huvudtackling ska vara grymt mycket längre i jämförelse.
Tror till och med Daddeh håller med mig om det.