+ 2
Inlägg: 1937584
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Nope. Salsburgarna grejar det inte. Nu bara någon minut kvar av matchen som München leder med 1-3. Bayern-hockeyspelare i CHL-final om Europamästerskapet. Vem hade trott det, när gruppspelet började och Malmö krossade München med 6-1 i första matchen. Men som vi tidigare blivit varse - kontinentlagen tar inte så allvarligt på sommaträningen men blir vassare ju längre året går.

Det kommer att bli en folkfest och troligen kommer Salzburg - som imponerande slog ut starka Kärpät i kvarten - att vinna, tror jag.
Sedan blir det fortsatt fest i finalen som flyttats från Frölundaborg eftersom man hoppas fylla den större arenan med åskådare.
Det känns riktigt jävla skitbra att Apan är utsparkade från turneringen. Tänk om man skulle drabbats av final i APkraft Arena med 0 åskådare som vanligt.
Min tro är att vi sett Apan delta i CHL för sista gången och det är jag tacksam för. Nu kan Apsupportrarna fortsätta med sitt skitsnack om Kalle Anka-turnering med blåbärsnationer för tomma öron, medan de själva planerar försäsongsmatcher mot Byske och Boliden.