+ 3
Inlägg: 1962811
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Osj02: Klokt tänkt om kvalmatchen. Kul att Oskar lyckats så bra men eftersom det redan nu är klart att de tappat många viktiga spelare och Kenttä till nästa säsong skulle klubben nog - om den nådde SHL - bli ett slaktoffer och det gör ingen lycklig. Möjligen jag, som skulle få chans att se SHL-hockey live när jag är på Öland.
Trevligare om andelen lag från Norrland i SHL behålls och Timrå blir kvar.
Kenttä går väl till Burkölen och därmed kan vi ha gått hopp om att han upprepar vad han gjort i Aspis och Oskars och att Burkölen därför lyfter och tar sig upp, gärna efter en kvalserie med ett närliggande lag. Får de också sällskap upp av MooDoo blir man riktigt nöjd:-)
Men på vilkas bekostnad? Troligen Örets eller Morsans.
Hur snabbt kan vi hoppas se Burkölen mot Apan i kvalserie? Redan nästa vår? Inte omöjligt. Kenttä brukar lyckas snabbt.
Och Apan verkar nu slutgiltigt ha kollapsat. Djurgårn har änk-ligen vaknat och kommer nog att sparka Apan till sommarsemester redan i morgon. Ut i kvarten igen, tomma läktare, de flesta i ledningen sparkas eller avgår. Köpespelarprimadonnorna flyt eller sparkas, inga dugliga junisar att plocka upp. Nybörjare utan erfarenhet ska hitta nya spelare och tränare.
Ja. Jag tycker att det mesta talar för att Apan ersätts av Burkölen nästa vår. Trevligt!
Trevligare om andelen lag från Norrland i SHL behålls och Timrå blir kvar.
Kenttä går väl till Burkölen och därmed kan vi ha gått hopp om att han upprepar vad han gjort i Aspis och Oskars och att Burkölen därför lyfter och tar sig upp, gärna efter en kvalserie med ett närliggande lag. Får de också sällskap upp av MooDoo blir man riktigt nöjd:-)
Men på vilkas bekostnad? Troligen Örets eller Morsans.
Hur snabbt kan vi hoppas se Burkölen mot Apan i kvalserie? Redan nästa vår? Inte omöjligt. Kenttä brukar lyckas snabbt.
Och Apan verkar nu slutgiltigt ha kollapsat. Djurgårn har änk-ligen vaknat och kommer nog att sparka Apan till sommarsemester redan i morgon. Ut i kvarten igen, tomma läktare, de flesta i ledningen sparkas eller avgår. Köpespelarprimadonnorna flyt eller sparkas, inga dugliga junisar att plocka upp. Nybörjare utan erfarenhet ska hitta nya spelare och tränare.
Ja. Jag tycker att det mesta talar för att Apan ersätts av Burkölen nästa vår. Trevligt!
+ 2
Man får ju ändå konstatera att IKO inte har förutsättningar för SHL spel. Förstår också att flera spelare för nästa säsong redan är klara att gå till andra klubbar. Imponerad är jag hur som helst över deras spel och allt de presterat, mycket bra för breddning av svensk hockey elit, kul för oskarshamnsborna att få nosa på högsta eliten men jag ser personligen helllre Timrå kvar i SHL. Hoppas dock på en 7 matchers drama i alla fall. Det är underhållande. Lycka till båda lagen.
Ser också att Yoda har startat en ny nick i ske-boken. Man kan ju undra hur han hinner med alla sina alias men är man beeeep så är man.