+ 1
Inlägg: 1971802
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Och Djurgårn lyckades studsa tillbaka mot Frölunda, 1-1 i matcher nu. Lite oviss fortsättning och kvällens match blir upplysande. Kanske har gårdarna kommit igång rejält nu och kan inte stoppas? Tror att Luleå skulle varit det lag som Djurgårn kunde haft svårast mot, men Frölunda kanske passar dem bara bättre och bättre?
Warulfven och Luleå långt före övriga i tabellen men båda ut i semi. När hände något liknande senast?
Dock betydligt värre slakt borta i Stanley Cup där de flesta favoriter åkte omedelbart i första omgången, oj, vilken slakt. Nu senast sparkade Carolina ut mästarna Washington genom att vinna match 7 borta på övertid. Naturligtvis var det gamle Luleåspelaren Mr game seven Justin Williams som passade till avgörande målet och i Carolina lirar ju också Luleåspelaren Lucas Wallmark:-)
Warulfven och Luleå långt före övriga i tabellen men båda ut i semi. När hände något liknande senast?
Dock betydligt värre slakt borta i Stanley Cup där de flesta favoriter åkte omedelbart i första omgången, oj, vilken slakt. Nu senast sparkade Carolina ut mästarna Washington genom att vinna match 7 borta på övertid. Naturligtvis var det gamle Luleåspelaren Mr game seven Justin Williams som passade till avgörande målet och i Carolina lirar ju också Luleåspelaren Lucas Wallmark:-)
+ 1
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Osj02: Kloka tankar. Det ska bli spännande att se hur Bulan arbetar fram nya linor med dessa tillskott. I år lossnade det ju riktigt bra för Kovacs och Olle medan Emil stampade fast lite jämfört med i fjol och Connolly arbetade på men inte samma produktion andra halvan av serien och pojkarna Emanuelsson går bra ett tag, sedan svårare att få till det och så vidare. Med dessa starka finska spelare och Brännström får han fler verktyg att laborera med och det ser vi fram emot:-) Kul också om the Gun Gunler kan slå igenom.
Och håller med om Berguven. Vi vet ganska säkert vad han kan och tror att han sammanförd med Lassi kan bli ännu starkare. Pojkarna kommer att fungera utmärkt tillsammans och i samverkan med Luleås försvar. Gissar på lite mer jämnt fördelad med spadarna ungefär som när vi hade Berguven med Anders Nilsson och JG och så får den som går bäst så småningom huvudansvaret. Gissningsvis blir det Lassi men det ger sig. Känns jäkligt tryggt dessutom att ha två säkra så riskerar vi inte förlora allt, skulle ettan skadas.
Ja en rejäl back med ett kanonskott för PP vore mums!
Jag känner mig också som Apvän, även om jag lyfter fram och beskriver generande fakta om Apan. Mmm, kanske Forssell visar sig fungera utmärkt och räddar Apan nu. När de nu lyckas plocka hem gissningsvis tillräckligt dugliga komplementspelare sedan de sparkat CryBert finns ju chansen. Men du har rätt - skulle han inte lyckas sparka Fläskberget lär det inte finnas mycket att hoppas på.
Och håller med om Berguven. Vi vet ganska säkert vad han kan och tror att han sammanförd med Lassi kan bli ännu starkare. Pojkarna kommer att fungera utmärkt tillsammans och i samverkan med Luleås försvar. Gissar på lite mer jämnt fördelad med spadarna ungefär som när vi hade Berguven med Anders Nilsson och JG och så får den som går bäst så småningom huvudansvaret. Gissningsvis blir det Lassi men det ger sig. Känns jäkligt tryggt dessutom att ha två säkra så riskerar vi inte förlora allt, skulle ettan skadas.
Ja en rejäl back med ett kanonskott för PP vore mums!
Jag känner mig också som Apvän, även om jag lyfter fram och beskriver generande fakta om Apan. Mmm, kanske Forssell visar sig fungera utmärkt och räddar Apan nu. När de nu lyckas plocka hem gissningsvis tillräckligt dugliga komplementspelare sedan de sparkat CryBert finns ju chansen. Men du har rätt - skulle han inte lyckas sparka Fläskberget lär det inte finnas mycket att hoppas på.
Har en positiv förväntan nu inför kommande säsong, det får väl bli årskort ett år till - det 36:e året i följd (egentligen 38 år men det är en annan historia). Jag har nog i princip alla korten kvar i någon låda.
Om jag var Apvän (vilket jag delvis är, riktiga supportrar och seriösa hockeyvänner i Skellefteå är på alla sätt bra personer men nåt är helgalet i den föreningen, och det tycker fler än jag därnere) skulle jag däremot vara väldigt orolig. Snart kommer bokslutet och det blir knappast någon rolig läsning den här gången heller. Örat mot rälsen säger att det är illa. Den får se framåt maj/juni men i alla fall lär budgeten för nästa säsong vara magrare än de vant sig vid medan kontrakten man dras med sedan tidigare knappast är det och det kostar att rensa. Sen ska väl #21 ha sin andel, han har nog inte gett upp ännu, och det ska väl också vara den största andelen förstås. Mest till den som är bäst! Om det sker så vet man ju att klubben inget förstått trots ny GM.
Nä, magrare tider väntar och Schtaan behöver en ordentlig sköljning. Kanske kan deras nya GM hantera det, underverk har skett förut. En viss tillnyktring kan skönjas med avslutade kontrakt, nya personer som tillkommer i ledningen och en anpassning till verkligheten i nya rekryteringar och mer lär komma (eller kanske inte komma) där nere. Men problemen i båsen är kvar, än så länge i alla fall.
Det är trots allt engagerande att följa SKAIK! 🤔
Mot ny framgång eller hotande undergång, den som lever får se!