+ 2
Inlägg: 1985556
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Apan har ju förklarat att de kommer att fixa det utan alla dyra primadonnor och tom börs eftersom de kommer att plocka upp kommande NHL-stjärnor från apjunisarna.
Förra helgen sparkades ju Västerbotten ur TV-pucken, trots alla bidrag från blygden, så återväxten ser inte lovande ut.
Men ApAjunisarna då?
Ja, just nu spelar de premiärmatch hemma i Aparenan och de möter...Luleå Hockey. Och kolla vad som händer på bilden här nere.
Luleå sätter 0-1 efter fem minuter och då blir det psykbryt i apsekten!
PÅ 4.27 TAR ZEBRORNA UT FEM LULEÅSPELARE i RAD!
Behöver jag nämna att zebrorna kommer från det som Apan förklarat vara blygden; Apschtaan och utanför Pite, och de visar förstås att de har värdegrunnnnnnnnd.''Apan vinner skotten i perioden med 15-6.
Men Luleå har en Luleåvakt med spaden - Jesper Wallstedt - och han håller rent.
I slutet av perioden sätter Luleå 0-2 och i andra perioden sätter man 0-3.
Verkar som att Apan får ta tillbaka Näsan och handla primadonnor igen?!
Förra helgen sparkades ju Västerbotten ur TV-pucken, trots alla bidrag från blygden, så återväxten ser inte lovande ut.
Men ApAjunisarna då?
Ja, just nu spelar de premiärmatch hemma i Aparenan och de möter...Luleå Hockey. Och kolla vad som händer på bilden här nere.
Luleå sätter 0-1 efter fem minuter och då blir det psykbryt i apsekten!
PÅ 4.27 TAR ZEBRORNA UT FEM LULEÅSPELARE i RAD!
Behöver jag nämna att zebrorna kommer från det som Apan förklarat vara blygden; Apschtaan och utanför Pite, och de visar förstås att de har värdegrunnnnnnnnd.''Apan vinner skotten i perioden med 15-6.
Men Luleå har en Luleåvakt med spaden - Jesper Wallstedt - och han håller rent.
I slutet av perioden sätter Luleå 0-2 och i andra perioden sätter man 0-3.
Verkar som att Apan får ta tillbaka Näsan och handla primadonnor igen?!
+ 1

Underbart att se, skulle jag vilja skriva eftersom SeMer - som påståtts sända alla SDHL-matcher eller hur det nu var - sänder samtliga premiärmatcher i SDHL. UTOM premiärmatchen för världsmästarna Luleå Hockey. Bläh!