+ 1
Inlägg: 1985628
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Peja: Viktig information, angående kostnaderna för löner som redovisats av klubbarna.
Intressant att veta vad det kostar förutom för spelarna förstås men i första hand är det ju kostnader för spelare och laget på isen man vill jämföre.
Nedrigt nog har jag inte sett någon publicera hela Mädhåkens förnämliga sammanställning någonstans och eftersom jag inte vill bidra till sexpressen ytterligare - förutom det jag redan gör genom att öppna sidor vilka genererar annonsintäkter för sexpressen - får jag vänta.
Och i vilket fall: upp med papperen på bordet nu för klubbarna och låt informationen om spelarnas ersättningar bli helt offentlig nu!
Intressant att veta vad det kostar förutom för spelarna förstås men i första hand är det ju kostnader för spelare och laget på isen man vill jämföre.
Nedrigt nog har jag inte sett någon publicera hela Mädhåkens förnämliga sammanställning någonstans och eftersom jag inte vill bidra till sexpressen ytterligare - förutom det jag redan gör genom att öppna sidor vilka genererar annonsintäkter för sexpressen - får jag vänta.
Och i vilket fall: upp med papperen på bordet nu för klubbarna och låt informationen om spelarnas ersättningar bli helt offentlig nu!
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Peja: Aha I see...jag tyckte det var märkligt att pölsa hade så hög lönekostnad...om det korrelerade rakt av till spelarbudget.
+ 1
Lönetabellen skulle jag inte ge mycket för, om det är Dagens Nyheter sammanställda löneutgifter du syftar på, för Brynäs har ett stort civilt projekt där en hel del personer är anställda... det projektet finansierar sig självt men gör att lönekostnaderna för organisationen blir stora. Bättre att kolla på Mrmadhawks sammanställning av lönekostnaderna för spelartrupperna.