Luleå HF

SHL · 122147 inlägg · 893 ämnen

Inlägg: 1985960

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Efter 2-0 för Luleå tar det eld i Shinimin. Först griper han tag i armen på Farley när Luleå ska kontra och sliter omkull honom, låtsas fall själv också. Och höjdhopparen blundar.

Sedan åker Shinimin på Lassi och flyttar på honom vilket Höjdhopparen tycker är helt OK.

Läjkers har haft mer puck så länge men Luleå har hållit läjkrarna borta från värsta chanserna och icke skymda skott från distans plockar Lassi hela tiden.

Men efter läjkrarnas "hyss" tar Luleå sig samman och ökar, tar över spelet och till slut måste till och med Höjdhopparen ta utvisning. Då följer ett utmärkt PP av Luleå som avslutas med en underbar cross från olle till Petter som pangar in pucken i halvöppet mål fastän läjkvakten tigerslänger sig som en sparkbollsvakt för att hinna över.

3-0 till Luleå:-)

Med typ 10 sek kvar plockar Höjdhopparen ytterligare en läjk - han brukar ju "utjämna" utvisningarna i ofarliga lägen och får chansen sedan Rahimi tagit tag i en lulespelare och brottat omkull denne.

3-0. Paus. PP för Lule knappt två min inledning av tredje.

Svarskommentarer

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Shit! Läjkers slår puckut och Luleå får runt 1.30 i 5 mot 3. Spelar runt pucken och öppnar för skott flera gånger men de går inte in.

Nu visar älvsby-Öhlund - vilka zebror vi har! Inte. - ut Connolly helt felaktigt.

PP för Läjkers.

Kämpa, Luleå!

Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
16% (9)

Antal röster: 58 st   | Kommentera (0)

Sidan sköts av: Sven.Savage