+ 2
Inlägg: 2003535
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Perro:
På torsdagar brukar jag ta lunch där, deras Texas är prima💪, bra kaffe också.
På torsdagar brukar jag ta lunch där, deras Texas är prima💪, bra kaffe också.
+ 1
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Satt tydligen hårt åt men MooDoo vann den tidiga seriefinalen mot Burkölen och nu har vi nedanstående tabell. MooDoo, som bara vinner och vinner f n i tobb följt av Bofors och Burkölen med Timrå snäppet efteråt.
Jag tycker att de kan skaka av sig ruffelgänget Bofors så vi får en ren Norrlandstrio i topp serien igenom och senare att två Norrlandslag får kvala mot SHL:s nr 13 och 14 till våren.
Det förtjänar återigen att påpekas: våren 2020 blir sista gången som TVÅ lag får chans att kvala upp från Allsvenskan - därefter kommer SHL #14 att konsekvent flyttas ned, utan kval, medan det lag som vinner "slutspelet" i Allsvenskan flyttas upp.
Så nog vore det väl trevligt om två lag från Norrland nu tar steget upp.
För att kompensera sydbottningarna kan vi väl erbjuda att något platslag från Västerbotten degraderas.
Jag tycker att de kan skaka av sig ruffelgänget Bofors så vi får en ren Norrlandstrio i topp serien igenom och senare att två Norrlandslag får kvala mot SHL:s nr 13 och 14 till våren.
Det förtjänar återigen att påpekas: våren 2020 blir sista gången som TVÅ lag får chans att kvala upp från Allsvenskan - därefter kommer SHL #14 att konsekvent flyttas ned, utan kval, medan det lag som vinner "slutspelet" i Allsvenskan flyttas upp.
Så nog vore det väl trevligt om två lag från Norrland nu tar steget upp.
För att kompensera sydbottningarna kan vi väl erbjuda att något platslag från Västerbotten degraderas.
+ 2

Jag åt på jvg senast i somras. Frasses undviker jag dock nuförtiden..dom har verkligen gått ner sig som kedja enligt mig. Vinner vi glud borde vi fira på jvg med ett jv-mål :D