Inlägg: 2029322
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Man har tycker inte om löven speciellt mycket därför jag skrev som jag gjorde. Strörsta anledning är självklart att dom inte har ett lag i superelit, men söker man runt lite på Internet kan man hitta en massa artiklar om missnöjda spelare. Kom ut en sån senast den här veckan.
+ 1
Här beskrevs en period i Apans historia då AplasseJ byggde en Apa genom att i lönndom leta upp hockeytalanger från andra regioner när de gick i grundskolan och efter lång bearbetning övertala dem att flytta till Schtaan när de gick ut nian. Främst drabbade det BurkÖlen.
Men du påstår, om jag förstår rätt, att dessa 15-16-åringar lämnade Ölen pga "sketna juniorlag med en massa svågerpolitik"?
Förklara dig!