Inlägg: 2079793
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
{Sven.Savage;
Den lär ni inte höra men för att att få er i stämning ger jag er en liten del av texten så ni kan öva.
Tåcka ordning de e, uti varda nu
De grunner ja mycke på
För di slöss, å sen göbber di, värre än sju
Dedära är svårt, de förståå
Men en ann, en har, fullt av lite vett
å hövve de ha en väl fått
För de klier sej i, när de ena e lätt
Som en fölk, till exempel har brått
För ja är törpare ja, å ja har de så bra
å ja ligger på söffan, för så ska de va
å gräset de växer, å rögen, han gror
å mor hon mal kaffe, å grisen bli stor
Håhåjaja, håhåjaja, hörr va de blåser i träa ida
Håhåjaja, håhåjaja, de blåser i träa idaa
Den lär ni inte höra men för att att få er i stämning ger jag er en liten del av texten så ni kan öva.
Tåcka ordning de e, uti varda nu
De grunner ja mycke på
För di slöss, å sen göbber di, värre än sju
Dedära är svårt, de förståå
Men en ann, en har, fullt av lite vett
å hövve de ha en väl fått
För de klier sej i, när de ena e lätt
Som en fölk, till exempel har brått
För ja är törpare ja, å ja har de så bra
å ja ligger på söffan, för så ska de va
å gräset de växer, å rögen, han gror
å mor hon mal kaffe, å grisen bli stor
Håhåjaja, håhåjaja, hörr va de blåser i träa ida
Håhåjaja, håhåjaja, de blåser i träa idaa
+ 1

Men det fungerade ju med filupplägg, fast tycker du framställer er lite snällt.
Själv ser jag andra bilder framför mig när jag vaknar på natten, drypande av svett med hörselhallucinationer av "...mål igen..." samt "...blåser i träna ida..."...