Inlägg: 2084154
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Vid ett möte med polisen under fredagen fick Luleå Hockey beskedet att man kan öppna upp för loger och lounger för dom kunder som köpt sina platser för hela säsongen. Detta utan att de räknas mot maxantalet besökare i arenan:
– Dagens besked är även positivt för våra säsongskortskunder då det innebär att dessa från och med nu kommer kunna bli tilldelade alla tillgängliga biljetter i arenarummet utan att behöva dela dessa med någon annan.
– Dessutom hoppas vi att Regeringen den 8/10 fattar beslutet att vi från och med den 15/10 skall få ett maxantal på 500 personer istället för 50 – vilket skulle innebära att våra säsongskortsinnehavare skulle kunna gå på åtminstone på var tredje match till dess det kan öppnas upp ytterligare.
– Dagens besked är även positivt för våra säsongskortskunder då det innebär att dessa från och med nu kommer kunna bli tilldelade alla tillgängliga biljetter i arenarummet utan att behöva dela dessa med någon annan.
– Dessutom hoppas vi att Regeringen den 8/10 fattar beslutet att vi från och med den 15/10 skall få ett maxantal på 500 personer istället för 50 – vilket skulle innebära att våra säsongskortsinnehavare skulle kunna gå på åtminstone på var tredje match till dess det kan öppnas upp ytterligare.
+ 1
Däremot tycker jag att HV var en sportslig besvikelse som plockade in filmningar och fulhockey när de förstod att Luleå inte kunde besegras och väntar att Lias Andersson idag får betala för sitt fula överfall på stackars Berglund som nu hjärnskakad får hållas borta från hockeyn en tid framöver.
TILLÄGG: Lias fick fem matchers avstängning och får böta 80 000:-.
Tankeväckande att aprunkarzebran Öhlund under matchen inte ens dömde utvisning för det fula påhoppet, samtidigt som nämnde zebran tog en lång rad obegripliga utvisningar när spelare nuddat varandra...