+ 1
Inlägg: 2224140
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Så, efter att tre matcher - halva gruppspelet - lirats, har vi följande ställning för de svenska lagen:
• Trottoaren 9p
• Röglet 8p
• Läjkers 7p
• Arslet 6p
• Apan 3p
Grupperna innehåller ju fyra lag, varav 2 går vidare till CHL-slutspelets åttondelsfinaler. I detta nu har förstås alla lag fortfarande chansen. Ja, Trottoaren är väl mer eller mindre klar redan och de övriga ligger bra till. Med undantag för Apan förstås.
Apsupportrarna är inte så nöjda med nyförvärven, delvis eftersom de har svårt att uttala namnen. Mazarinen har ju varit duktig. Och om den senaste som presenterades i dag, vet man framför allt att han gillar att slåss. Men om andra är man inte så övertygad: Virrigt bakåt, uddlöst framåt. Undrar hur mycket tålamod de har med Tom. (Låt pappa komma och hälsa på, sedan kicken). Tror man är fullt medveten om att den fysiska statusen på #34 inte är på topp, och att man lär ha gott om tålamod. Hänger väl iofs lite på vad han är för typ i båset och omklädningsrummet också. Loibl ser också ut att ha det tungt. Kuhnhackl ser lika dålig ut som att Morley såg bra ut på försäsongen ifjol. Båda Tyskarna är katastrofer hittills, men #34 ligger väl lite efter i träningen. Hade förväntat mig mera offensiv av Kapla.
• Trottoaren 9p
• Röglet 8p
• Läjkers 7p
• Arslet 6p
• Apan 3p
Grupperna innehåller ju fyra lag, varav 2 går vidare till CHL-slutspelets åttondelsfinaler. I detta nu har förstås alla lag fortfarande chansen. Ja, Trottoaren är väl mer eller mindre klar redan och de övriga ligger bra till. Med undantag för Apan förstås.
Apsupportrarna är inte så nöjda med nyförvärven, delvis eftersom de har svårt att uttala namnen. Mazarinen har ju varit duktig. Och om den senaste som presenterades i dag, vet man framför allt att han gillar att slåss. Men om andra är man inte så övertygad: Virrigt bakåt, uddlöst framåt. Undrar hur mycket tålamod de har med Tom. (Låt pappa komma och hälsa på, sedan kicken). Tror man är fullt medveten om att den fysiska statusen på #34 inte är på topp, och att man lär ha gott om tålamod. Hänger väl iofs lite på vad han är för typ i båset och omklädningsrummet också. Loibl ser också ut att ha det tungt. Kuhnhackl ser lika dålig ut som att Morley såg bra ut på försäsongen ifjol. Båda Tyskarna är katastrofer hittills, men #34 ligger väl lite efter i träningen. Hade förväntat mig mera offensiv av Kapla.
+ 1
Det blev ändå inga fler mål, men sammantaget ett jättehopp framåt för Apan som torskade förra gången med hela 1-5 mot Lugano, idag "bara" med 3-5.
Nu har vi läget i gruppen
1. Tappara 8p
2. Lugano 6p
3. Apan 3p
4. Berlin 1p
Kvar att spela för Apan
• Apan - Berlin
• Apan - Tappara
• Tappara - Apan
Lag 1 och 2 i gruppen går vidare till slutspelet. Apans chans kanske blir att Tappar kan koppla av mot slutet om de redan är klara. Men Lugano avslutar ju med två matcher mot Berlin och skulle de vinna båda är de före Apan i sluttabellen.
Ja, vi får se. Apan har ju gått skitkasst tidigare i tjämpions men krånglat sig vidare på råtur, så kanske de kan fixa detta också. Om de t ex bänkar målsumparexperten-primadonnan highsticking.