Inlägg: 2230618
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Skulle zebrorna tagit utvisning för den våldsamma attacken bakifrån på Shinnimin hade matchen fått en annan bild.
Nu åker vi i stället på 0-1 helt korrekt. Men jätteutvisningen på Engsund är jävligt knepig. Tycks ha träffat Öret på bröstet OCH hakspetsen men allvarligt talat: vad skulle Engsund ha gjort där? Han är på väg full fart framåt när en Öre kliver fram för att stoppa honom men åker på en tackling förstås.
Sedan 0-2 inte oväntat. Men därefter har matchen tänt till rejält, trots att Luleå kör 4 mot 5, kör man på och Öret tvingas ta två mycket tydliga utvisningar. Perioden rinner ut 0-2. Luleå inleder andra med 1.07 PP.
Nu åker vi i stället på 0-1 helt korrekt. Men jätteutvisningen på Engsund är jävligt knepig. Tycks ha träffat Öret på bröstet OCH hakspetsen men allvarligt talat: vad skulle Engsund ha gjort där? Han är på väg full fart framåt när en Öre kliver fram för att stoppa honom men åker på en tackling förstås.
Sedan 0-2 inte oväntat. Men därefter har matchen tänt till rejält, trots att Luleå kör 4 mot 5, kör man på och Öret tvingas ta två mycket tydliga utvisningar. Perioden rinner ut 0-2. Luleå inleder andra med 1.07 PP.
Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
14.30 och 0-1 för Gangsteröret. Det är förstås Emil Larsson som målar, fri i slottet 4-5 meter ut i slottet, och Kovacs passerar Walle och skymmer.
Men för i helvitte!
Sedan granskar aprunkarzebrorna en korrekt tackling av Engsund på ett Öre, sker innan målet. Och idioterna kör en hittepå och ger Engsund 5 minuter och matchstraff på det!
Jag blir så in i helvitte förbannad på dessa idiotzebror!
Öret behöver bara en dryg minut PP för att sätta 0-2. Och har knappt fyra minuter ytterligare PP...
Men för i helvitte!
Sedan granskar aprunkarzebrorna en korrekt tackling av Engsund på ett Öre, sker innan målet. Och idioterna kör en hittepå och ger Engsund 5 minuter och matchstraff på det!
Jag blir så in i helvitte förbannad på dessa idiotzebror!
Öret behöver bara en dryg minut PP för att sätta 0-2. Och har knappt fyra minuter ytterligare PP...
Då blåser Öhlund av! Och det enda rimliga vore förstås att visa ut den Öretback som överföll Shinnimin.
Men det blir inget av det. Kanske tyckte Öhlund att Shinnimin "filmade"?